به گزارش پنجشنبه ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در همایش 'انتخابات، تجلی همبستگی ملی' افزود: این تخلفات در قالب 9 پرونده در شعب ویژه دادگستری در حال رسیدگی است.
وی استفاده از امکانات مادی و معنوی دولت و بیت المال به نفع یا بر علیه کاندیدها را یکی از تخلفات انتخاباتی دانست که یکی از 9 پرونده تشکیل شده به همین موضوع اختصاص دارد.
به گفته مقام عالی قضایی هرمزگان ، یک مسئول در یکی از شهرستان ها با عنوان و مسئولیت دولتی خود برای یکی از کاندیدها تبلیغات کرده است.
حجت الاسلام اکبری اضافه کرد: در یکی دیگر از موارد تخلف، رأی اولی ها را جمع کرده و برای یکی کاندید خاص تبلیغ کرده اند.
رئیس کل دادگستری با اشاره به عناوین برخی از مهمترین تخلف های انتخاباتی تصریح کرد: مهمترین راهبرد دستگاه قضایی در این زمینه پیشگیری از تخلف است که با فرایندهای مختلف دنبال می شود که روال آن از اطلاع رسانی و دعوت دوستانه آغاز شده و در شرایطی ممکن است در نهایت به صدور حکم جلب و سیر قضایی بینجامد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات میان دوره ای مجلس و ریاست جمهوری در هرمزگان تصریح کرد: نتیجه رسیدگی ها ممکن است صدور حکم محکومیت فرد متخلف باشد که دامنه آن از شخص کاندیدا تا فعالان ستاد تبلیغاتی و هواداران وی یا ناظر و مجری گسترده است و برای دستگاه قضایی هیچ تفاوتی ندارد که متخلف چه کسی است.
حجت الاسلام اکبری به تمام دست اندرکاران انتخابات توصیه کرد: به گونه ای رفتار کنند که پس از برگزاری انتخابات بتوان صحت آن را به راحتی اعلام کرد.
7198/2094
خبرنگار: هومن محمد کرمی ، فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.