به گزارش ایرنا ، علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در همایش شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در بندرعباس برگزار شد، افزود: باید بتوان محتوا را به مخاطب به درستی منتقل و فرهنگ سازی را در جامعه نهادینه کرد و ارتقا داد.
وی اظهار داشت: همه معتقدند برای رسیدن به توسعه همه جانبه باید توسعه فرهنگی در اولویت باشد ولی در عمل کمترین توجه به بخش فرهنگ می شود.
وی گفت :یکی از معضل ومشکل های کنونی جامعه همین بوده و حتی نتوانسته ایم حداقل فرهنگ سازی را در گفت و گو ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: حتی 2 نفر نمی توانند گفت و گوی معتدل و مناسب با هم داشته باشند و این موضوع در مسائل سیاسی و اجتماعی هم وجود دارد.
وی اضافه کرد: ساختارها همچون شورای فرهنگ عمومی در مرکز و استان ها شکل گرفته، همه دستگاه ها در مسائل فرهنگی نقش دارند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این شورا باید برنامه ریزی ها و کارهای فرهنگی بشود و هر دستگاه وظیفه دارد در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه قدم بردارد.
کار اندیش خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف قرآنی ؛ فرهنگی ، هنری سیاسی و مطبوعاتی و رسانه های دیجیتال فعالیت هایی دارد و در این سه سال اعتبار این وزارت خانه به 2 برابر افزایش یافته است.
وی ابراز داشت: فعالیت های مختلف وزارتخانه با این افزایش اعتباری گسترش یافته و موسسه های قرآنی به330 هزار موسسه رسیده ، کانون های مساجد افزایش یافته اند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یارانه مطبوعات و کتاب در این 3 سال افزایش یافته و در نشر کتاب به 86 هزار عنوان کتاب در سال رسیده ایم.
به گفته وی، در 60 کشور رایزن فرهنگی داریم که می توانیم از وجود آنها برای معرفی فرهنگ غنی کشور در دنیا استفاده کرد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.