به گزارش ایرنا آیت الله غلامعی نعیم آبادی چهارشنبه درهمایش شورای فرهنگ عمومی هرمزگان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در بندرعباس برگزار شد، افزود: شهرداری بندرعباس باید مانع ایجاد سکونتگاه های ناامن و حاشیه نشین در بندرعباس شوند ولی در طول سال ها هیچ اقدامی در مبارزه با این پدیده نکرده است.
وی اضافه کرد: زمانی تنها منطقه غیر قانونی بندرعباس محله آیت الله غفاری بود ولی اکنون با این رعایت نشدن قانون از سوی شهرداری ها شاهد وضعیت نامناسب کنونی دراین شهرهستیم.
وی اضافه کرد: اگر حاشیه نشینی برای شورای شهر مهم است و بوده باید از شهرداری بخواهد به وظایف خود در این خصوص عمل کرده و بر عملکرد آن نظارت داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: اگر قانون در این کشور اجرا شود تمام مشکل ها حل می شود ولی گاهی برعکس آن را مشاهده می کنیم ، مدیر قانون باید چشم خود را بسته و به وظیفه خود عمل کند.
وی خاطر نشان کرد: برخلاف قانون کنار دریا بازارچه ماهی فروشان ایجاد کرده اند در صورتی که اگر قانون حاکم باشد شهردار باید جلوی ساخت را بگیرد.
وی یادآور شد: روز به روز حاشیه نشینی در بندرعباس گسترش بیشتری می یابد و تا شهرداری ها مردانه وارد نشود محال است این مشکل حل شود.
آیت الله نعیم آبادی گفت: اگر به حاشیه نشین ها جا و مسکن خوب بدهیم دیگران هم برای حاشیه نشینی در بندرعباس تشویق می شوند.
وی افزود: آیا این خانه ها یک شبه از آسمان به زمین ساخته می شوند همه چشم ها این ها را می بینند ولی با تاسف باید گفت ماموران شهرداری به وظایف خود در جلوگیری در ساخت این خانه ها عمل نمی کنند.
امام جمعه بندرعباس بیان کرد: روستاهایی که مرکز تولیدی ندارند امکانات خوبی دارند و روستاهایی که تولید دارند امکانات خوبی ندارند اما این تنها دلیل و اصلی ترین دلیل مهاجرت نیست.
آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: بسیاری از روستاییان برای پاسخ گویی به نیاز علمی فرزندانشان روستاها را به مقصد شهرها ترک می کنند.
وی ادامه داد: سیاستگذاران دانشگاهی همه امکانات را در شهرها قرار داده اند و باید کاری کنند که روستایی در محل خود بتواند نیاز به دانش خود را پاسخ دهد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: وقتی مردم می بینند فرزندانشان در روستاها با نبود دانشگاه ها و دانشکده ها از علم و دانش لازم برخوردار نمی شود ناچار از مهاجرت بوده و درآمد خود در روستا را هم رها می کند و اگر این حل نشود مهاجرت های بی رویه حل نمی شود.
آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: تا زمانی که شهرداری ها مردانه و با جدیت وارد عمل نشوند فریادها به جایی نمی رسد همانگونه که می بینید به همین دلیل پایتخت اقتصادی کشور به چه روزی افتاده است.
وی ادامه داد: این موجب شده اگر 2 وجب را درمان کرد 10 وجب اضافه می شود و این را قبول ندارم که اگر ریشه ها حل نشود نباید با پدیده های ظاهری مبارزه کرد.
وی علت توسعه بی رویه را بی تفاوتی شهرداری ها دانست و اضافه کرد: اگر زلزله یا آتش سوزی در این شهر بشود خودروهای خدمات رسان امکان ارائه خدمات را نخواهند داشت.
امام جمعه بندرعباس افزود: اسلام نگفته تا زمانی که مشکل فرهنگی شراب خوار حل نشده حد بر وی جاری نشود، کار فرهنگی و سرهنگی باید با هم همزمان باشد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.