به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در جمع هواداران ومردم بندرعباس افزود: با این کار ضمن ارج نهادن به کار کارگران و معلمان عزیز و پر تلاش ، رسیدگی به وضع کسب و کار در کشور، دانشجویان ، طلاب و روحانیان می توان با کمک مردم از مشکل های کشور گره گشایی کرد.
وی ادامه داد: برای هوا وهوس و مطرح کردن خود نیامده ام بلکه آمده ام بر لبان جوانان عزیز بیکار به جای خجالت تبسم بنشانم.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: آمده ام کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل را بر مدار تولید قرار دهم و راه اندازی کنم، معلم بزرگوار و کارگر زحمت کش برای گرفتن وام خجالت نکشد.
وی اشاره کرد: امروز معلم عزیز برای گرفتن وام از صندوق ذخیره فرهنگیان خجالت می کشد و از سوی دیگر می بیند عده ای این صندوق را به یغما برده اند.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: با کمک مردم می توان فساد را از بین برد، به معنی واقعی کلمه خط قرمزی در برخورد با مفسدان و مبارزه با فساد ندارم.
این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: برای تخلفات و فسادها و اصلاح ساختارها راهکار وجود دارد و می توان با شفاف سازی این مبارزه را به پیش برد.
حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ظرف مدت 6 ماه تمام ساختارها و منافذ فساد زا در کشور شناسایی می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: می توان با استفاده از دریا و مدیریت کارآمد شرایطی ایجاد کرد که جوانان اقتصاد دریا را فعال کرده و فعالیت های فراوان صیادی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صادرات داشته باشند.
وی گفت: فقر چهره زیبا و نورانی کشور را به عنوان نقطه آسیب نشان می دهد و بسیار از خانواده ها از فقر و اینکه نمی توانند معیشت خود را تامین کند در رنج و مشقت هستند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز علاوه بر جوان پدر خانواده به دلیل تعطیلی کارگاه ها بیکار شده است و معضل بیکاری باعث شده 11 میلیون جوان در سن ازدواج نتوانند حداقل معیشت را برای راه آغاز زندگی مشترک تامین کرده و ازدواج نمی کنند.
حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: به گفته خود وزرای دولت یازدهم 50 درصد ظرفیت صنایع کشور تعطیل است.
وی ادامه داد: به دلیل افزایش واردات کالاهای مصرفی که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد اشتغال رونقی ندارد درصورتی که در انتخابات دوره قبلی می گفتند کشور پر از اجناس چینی شده است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: مبارزه با قاچاق کالا مبارزه با کوله بری و ته لنجی نیست، قاچاقچیان حرفه ای بزرگ وجود دارند که جز پول چیز دیگری را نمی شناسند.
وی اضافه کرد: می گویند آلومینیوم خصوصی سازی شده ولی خصوصی سازی به معنی اینکه هر ثروتی را به هر شکلی واگذاری کرد نیست، خصوصی سازی بشود ولی کارگران بیکار نشوند، چرا کارگران آلومینیوم باید بیکار شوند.
حجت الاسلام رئیسی اشاره کرد: تمام این مسائل بدون نگاه به خارج و با توجه به داخل کشور قابل حل است و نیازی به اینکه خارجی ها بخواهند برایمان تصمیم بگیرند نداریم.
وی بیان کرد: بیگانگان در مکان هایی حضور می یابند که منافع شان تامین شود و این نیازی به تحلیل ندارد، خودشان این را می گویند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: چگونه شد که به بدهکار بدحساب بانکی میلیاردی و بدون نظارت و وثیقه لازم وام و تسهیلات داده می شود ولی نمی توانند به زوج جوان در ابتدای زندگی تسهیلات بدهند و افزون بر 500 هزار نفر در نوبت قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: آیا این قابل حل نیست و نمی توان به زوج های جوان تسهیلات داد، بدهی یک نفر از بدهکاران بانکی کشور می تواند مشکل همه این زوج ها را حل کند وبا کنار هم قرار دادن مصاحبه های وزرا و مسئولان انسان می توان به این نکته های گفته شده پی می برد.
بنا به اظهار حجت الاسلام رئیسی، در گام اول باید مدیریت ضعیف اجرایی و اقتصادی کشور را تغییر داد و با یک مدیریت جهادی و انقلابی که از متن مردم و برای مردم و از مردم باشد، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس بود و جوانان و دانشجویان در دانشگاه ها و عرصه های مختلف ثابت کردند همه این مشکل ها حل شدنی است.
وی ابراز داشت: اگر خداوند مقدر کرد و رای مردم به بنده تعلق گرفت این اقدام ها را با کمک مردم انجام می دهم.
وی ادامه داد: زنان و دختران دارای یک منزلت و کرامت اند که خداوند به آنان داده و این ها می توانند در عرصه های اجتماعی نقش آفرین باشند و باید با بیمه ها از این بانوان حمایت شود.
حجت الاسلام رئیسی گفت: آیا نمی توان با دریا شرایطی ایجاد کرد که جوانان با مدیریت کارآمد اقتصاد دریا را فعال کنند و فعایت های فراوان صیادی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صادرات داشته باشند.
وی ابراز داشت: هرمزگان استانی ثروتمند و در کنار دریاست که در عرصه های مختلف کاری مانند کشاورزی و سایر بخش ها می توان کارهای فراوانی در آن انجام داد.
حجت الاسلام رئیسی اشاره کرد: سهم کشور در تجارت بین المللی ، منطقه و ترانزیت کالا چه اندازه است، می توان این سهم را افزایش داد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.