به گزارش ایرنا' احمد محمودی دوشنبه در دیدار با معلمان نمونه رودان؛ با تاکید بر نقش معلمان در رشد و توسعه همه جانبه جوامع بشری؛ افزود: جایگاه و نقش نظام تعلیم و تربیت در رشد و توسعه همه جانبه بر کسی پوشیده نیست و معلمان محور توسعه و اثرگذارترین افراد برای تربیت و تعالی نسل سالم، متعهد، متخصص و کارآمد برای جامعه به شمار می روند.
وی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و با تبیین نقش و جایگاه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در پرورش نسلی پویا، بانشاط و بالنده برای جوامع بشری؛ بیان کرد: هفته معلم با هدف پاسداشت و قدردانی از خوبی ها، ایثار و گذشت انسان هایی شکل گرفته که عاشقانه و بی ریا؛ علم، دانش و دانایی را در روح و جان آدمی بارور کرده اند و با کلام پر مهر خود همواره چراغ راه بشریت شده اند.
محمودی اظهار داشت: تکریم معلمان یک وظیفه عمومی است و جامعه فرهنگی باید از سوی آحاد مردم مورد تکریم قرار بگیرد چرا که نقش تعلیم و تربیت نسل های آینده جامعه را این قشر فرهیخته برعهده دارند و این وظیفه مهمی است که باید همواره ارج نهاده شود.
وی با اشاره به اینکه کلید سعادت و شقاوت جامعه در دست معلم است؛ بیان کرد: اگر هدایت‌های دلسوزانه و روشنگرانه معلمان نبود؛ امروز هیچ یک از ما نمی‌توانستیم مسیر تعالی و پیشرفت را طی کنیم و در این جایگاه قرار بگیریم.
محمودی در پایان با اشاره به اینکه آینده ایران اسلامی در دستان توانمند و با کفایت نسل امروز است؛ خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی، تلاش، همت و تربیت نسلی با نشاط، متعهد، متخصص و کارآمد؛ آینده روشن و درخشانی را برای کشور رقم زد.
7196 / 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.