به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر پرورش دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: امسال 20 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغالزایی در استان اختصاص یافته است.
پرورش با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیارد تومان برای طرح های اشتغالزایی هرمزگان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغالزایی این صندوق تا سقف یکصد میلیون تومان با کار مزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
به گفته وی این تسهیلات بیشتر برای طرح های بوم گردی و گردشگری و رفع بیکاری در روستا ها پرداخت می شود.
مدیر صندوق کار آفرینی و امید هرمزگان تصریح کرد:تاکنون 26 روستابه عنوان پایلوت انتخاب شده است که با بررسی ها ی انجام شده به پنج روستا به عنوان روستای بدون بیکار تسهیلات اشتغازایی پرداخت می شود.
وی بیان داشت:پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و عزم این دولت در کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و گذار از شرایط نابسامان اقتصادی، صندوق کارآفرینی امید در راستای برنامه‌‏های اقتصادی دولت تدبیر و امید و اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌‏های اقتصاد مقاومتی، کوشیده تا با ساماندهی حمایت مالی (قرض ‏الحسنه) از کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور، ‌نقش مهمی در تولید ناخالص ملی و تولید اشتغال در کشور ایفا کند.
به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید در دولت نهم با نام صندوق مهر امام رضا(ع) راه اندازی شد که مسئولیت اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را داشت ولی فقط در همان ماه های نخست به موضوع تخصیص وام ازدواج توفیق یافت.
صندوق مهر امام رضا(ع) در اسفند ماه 1393 پس از بحث و بررسی الزامات شورای پول و اعتبار، بخشنامه و مجوز بانک مرکزی به صندوق با عنوان صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.
مأموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، نیازهای منطقه ای، توسعه کسب و کارهای فناوری اطلاعات آی تی محور؛ بر اساس شیوه های جهانی شبکه سازی کسب و کارهای بازار محور نظیر خوشه ها و زنجیره های ارزش در کشور برای اطمینان از پایداری کسب و کارها و هدفمندی تسهیلات پرداختی است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.