مرحله اول تولید بنزین یورو چهار پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس، که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده است امروز با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: با بهره برداری از این واحد، ایران در تولید بنزین خودکفا شد.

سردار عبادالله عبدالهی افزود: با بهره برداری از مراحل دو و سه این پالایشگاه تا پایان امسال نیز، ایران جزء کشورهای صادر کننده بنزین قرار می‌گیرد.

وی گفت: با راه اندازی این پالایشگاه برای چهار هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی در سه فاز صد و بیست هزار بشکه ای، جمعاً سیصد و شصت هزار بشکه، در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس، با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده و توانایی تولید روزانه بیش از سی و شش میلیون لیتر بنزین دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: خوراک مورد نیاز این پالایشگاه با خط لوله‌ای به طول بیش از سیصد و هشتاد و هشت کیلومتر از پالایشگاه‌های گازی عسلویه تأمین می‌شود.

سردار عبدالهی گفت: ساخت این پالایشگاه از بهمن هزار وسیصد و هشتاد و نه، در اوج تحریم‌های ظالمانه، با همت پیمانکاران، مشاوران داخلی و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) آغاز شد و حدود هشتاد درصد تجهیزات آن ساخت داخل است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه در مراحل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیش از ده هزار نیروی انسانی و متخصص داخلی فعالیت داشتند گفت: در حال حاضر نیاز کشور پنجاه و نه میلیون لیتر بنزین در روز است که بیش از ده میلیون لیتر آن از خارج کشور تأمین می‌شود.

سردار عبادالله عبداللهی افزود: ظرفیت این واحد تولید روزانه دوازده و نیم میلیون لیتر بنزین است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: واحد تقطیر این پالایشگاه پارسال به بهره‌برداری رسید و روزانه صد و بیست هزار بشکه میعانات گازی فرآورش می‌شود.

سردار عبداللهی افزود: تولید روزانه چهارده میلیون لیتر گازوئیل سبک و سنگین، سه میلیون لیتر سوخت جت، گاز هیدروژن و گوگرد از جمله تولیدات این پالایشگاه است.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به وسعت هفتصد هکتار در بیست و پنج کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.