به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه شنبه در بندرعباس هنگام ورود به فرودگاه بین المللی بندرعباس افزود: افتتاح این پالایشگاه درسال اقتصاد مقاومتی وتولید ملی واشتغال افتخاری دیگری درتولید فرآورده های نفتی است.
مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت روزانه 120هزار بشکه میعانات گازی بهره برداری می شود که در این مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤، چهار و نیم میلیون لیتر گازوئیل یورو٤ ، یک میلیون لیتر نفت سفید یورو ٤ و یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر گاز مایع (ال‎پی‎جی) یورو ٤ تولید می شود.
با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤ و ٥ ، تولید بنزین در کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید که افزون بر قطع واردات بنزین، امکان صادرات این فرآورده و افزایش کیفیت سوخت مصرفی داخل نیز فراهم شده و ایران به جرگه صادر کنندگان بنزین می پیوندد.
دو مرحله باقی مانده پالایشگاه 360هزاربشکه ای میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز به ترتیب به فاصله هر ٦ ماه وارد مدار تولید می‌شود و در صورت تأمین مالی و رفع مشکلات، شاهد بهره برداری از کل این طرح تا پایان سال ٩٦ خواهیم بود .
با بهره برداری مرحله اول این پالایشگاه بعنوان تبلور سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای جلوگیری از خام فروشی و تبدیل میعانات گازی به فرآورده های با ارزش تر نام برد که با تدبیر دولت یازدهم به بار نشسته است.
رئیس جمهوری همچنین از دیگر برنامه های سفر خود به هرمزگان را دیدار با مردم این استان عنوان کرد.
سخنرانی در جمع هواداران وجوانان استان هرمزگان در سالن فجر بندرعباس وافتتاح صبا فولاد خلیج فارس و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهدای غواص بندرعباس از مهمترین برنامه های یکشنبه حسن روحانی پیش بینی شده است.
مرحله نخست کارخانه صبا فولاد خلیج فارس شامل یک واحد مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه یک میلیون و 500 هزارتن بریکت گرم آهن اسفنجی(HBI) است.
با افتتاح رسمی این کارخانه ظرفیت تولید فولاد خام در هرمزگان با محوریت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به حدود پنج میلیون تن درسال افزایش می یابد.
سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این کارخانه پنج هزارو 780 میلیارد ریال است که با ایجاد مرحله نخست آن 350شغل پایدارو چهار هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می شود و با افتتاح مرحله های دوم و سوم این رقم به بیش از دو هزارنفرافزایش می یابد.
استاندار هرمزگان با اشاره به فعالیت پالایشگاه نفت 320هزار بشکه ای بندرعباس و بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی 360 هزار بشکه ای ستاره خلیج فارس و همچنین پالایشگاه 200هزار بشکه ای هرمز در مجاورت این دو بیان داشت: با تدبیر دولت یازدهم بندرعباس درحال تبدیل شدن به مرکز پالایشگاهی کشور و حتی جهان است.
جاسم جادری اضافه کرد: در هیچ کجای جهان شهری وجود ندارد که سه پالایشگاه در کنار هم به ظرفیت 800 هزار بشکه بعنوان قطب پالایشگاهی کشور فعالیت داشته باشند3219/6048
خبرنگار عزت الله معمار باشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.