به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی سلیمی شنبه در مراسم تجلیل از جامعه کار و تلاش هرمزگان اظهار داشت: با اجرای این طرح در قالب تعاونی و ایجاد خانه های صنایع دستی و گردشگری، زمینه اشتغال جوانان روستایی فراهم می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: بررسی و اجرای طرح روستای بدون بیکاری با همکاری صندوق کارآفرینی امید در دستور کار قرار دارد و برای این منظور 10 روستا شناسایی شده است.
وی بیان داشت: این طرح با توسعه اشتغال های پایدار در روستا در کنار حفظ محیط زیست شوق و امید را برای مردم فراهم می کند.
سلیمی با بیان اینکه شغل فقط در کارخانه ای که دود از آن بیرون بیاید تعریف نمی شود، افزود: زیبنده نیست که فقط نگرش ما در بخش اشتغال به کارخانه ها یی که 100 هکتار از زمین ها را در بخش صنعت اشغال کنند ، باشد که البته برای ایجاد شغل در بین جوانان به آن نیز نیازمندیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: هفته کارگر بهترین فرصت برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در تولیدو اقتصاد کشور و معرفی توانمندی های آنان است.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: امسال دولت عزم خود را برای کمک به رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال بکار بسته است.
برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده‌ که بر اساس شیوه‌ای که در سالهای اخیر مرسوم بوده‌ ، ستاد بزرگداشت هفته کارگر برای هر یک از روزهای این هفته عناوین مشخصی را به اقتضای مطالبات روز جامعه کارگری تعیین کرده است.
امسال نیز اولین روز هفته کارگر به نام 'کارگران، اسلام ناب محمدی، ایمان و امید'، دومین روز 'کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، سومین روز نیز به نام 'کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار'، چهارمین روز 'کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی'،پنجمین روز نیز به نام 'کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی'، ششمین روز به نام 'کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت' و آخرین روز نیز بعنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
در هرمزگان بیش از 308 هزار کارگر مشغول به فعالیت هستند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.