به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین جشنواره ملی مد و لباس خلیج فارس با حضور 17 گروه شرکت کننده از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان کار خود را در سالن فنی و حرفه ای بندرعباس آغاز و پس از اجرای زنده طراحی ، برش و دوخت ، برترین ها مشخص و در روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
هدف از برگزاری این جشنواره تقویت هویت ملی با رویکرد مد و لباس و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در گسترش این فرهنگ، با هدف هم افزایی بیشتر فرهنگی و اجتماعی میان مرزنشینان خلیج فارس و با توجه ویژه به اقتصاد هنر و معرفی پوشش و لباس اسلامی ایرانی به خارج از کشور عنوان شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم افتتاح این جشنواره ضمن تأکید بر نتایج اثر بخش این جشنواره در بهبود و ارتقای پوشش ایرانی- اسلامی گفت : توجه به ظرفیت های موجود در جامعه و استفاده آن در ساختار نوین می تواند به حفظ سنت های ارزشمند و اصیل کمک کند.
علیرضا درویش نژاد افزود : افزایش و استقبال گروه های شرکت کننده در این دوره نشان از اثر مثبت جشنواره در دور اول می دهد که یکی از نتایج خوب آن ، شرکت در جشنواره مد و لباس فجر بود که طراحان و دوزندگان هرمزگان حضوری درخشان و پررنگ داشتند.
دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس بیان داشت : جشنواره خلیج فارس باعث شده در حوزه فرهنگ و هنر تعامل بسیار خوب و نزدیکی بین استان های جنوبی برقرار شود و یکی از مهمترین های این حوزه بخش مد و لباس می باشد.
اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور مقامات بلند مرتبه سیاسی ، فرهنگی ، نظامی و جمعی از مورخان، پژوهشگران ، 9 اردیبهشت ساعت 30/19 در بندر تاریخی لافت برگزار می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.