به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی یزدخواستی چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار هرمزگان از این کارخانه اظهار داشت: مرحله نخست این کارخانه با ظرفیت تولید یک میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم، آماده بهره برداری است.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور است که در این کارخانه آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم تولید می شود که ماندگاری بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی از مهمترین ویژگی های بریکت گرم است.
یزدخواستی با بیان اینکه برای ساخت این کارخانه پنج هزار و 780 میلیارد ریال هزینه شده ، تصریح کرد:با بهره برداری از این کارخانه برای 350 نفر به صورت مستقیم و 4 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
وی اظهار کرد:ظرفیت این کارخانه تولید پنج میلیون تن مقاطع فولادی در سه مرحله است که در مرحله نخست آهن اسفنجی تولید می شود .
به گفته یزدخواستی تکنولوژی تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور ،سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا در اختیار این کارخانه است.
ساخت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس از سال 88 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شده است.
هرمزگان با 10 درصد تولید فولاد کشورحائز رتبه سوم است و صبا فولاد خلیج فارس سومین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.