به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا درویش نژاد چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: تمبر ملی خلیج فارس توسط انجمن تمبر هرمزگان طراحی و اجرا شده است .
وی افزود : تمبر به عنوان یک کالای فرهنگی بین المللی از جایگاه ویژه ای در معرفی هر کشور برخوردار است و از این طریق می توان پیام ایران را به همه کشور ها ارسال کرد .
درویش نژاد اضافه کرد : امروز تمبر به محصول بسیار ارزشمندی تبدیل شده و مجموعه داران بسیاری در جهان از این محصول به عنوان سند تاریخی استفاده می کنند و به همین دلیل برای دفاع ار هویت نام خلیج فارس بسیار تاثیر گذار و ارزشمند است.
وی خاطرنشان کرد: انجمن تمبر هرمزگان در قدم بعدی تصمیم دارد تمام تمبر هایی که در ایران و جهان با نام خلیج فارس چاپ شده را جمع آوری و به عنوان یک سند تاریخی معتبر به نمایش بگذارد .
هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس 7 تا 10 اردیبهشت در هرمزگان برگزار و مراسم اختتامیه 9 اردیبهشت ساعت 30/19 در بندر تاریخی لافت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود .
این جشنواره در برگیرنده زیر بخش‌هایی مانند جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس، فستیوال منطقه ای موسیقی مرزداران خلیج فارس و سواحل مکران، بخش چی چی کای خلیج فارس با حضور داستان نویسان خلیج فارس و بخش نشست علمی با حضور ویلم فلور ایرانشناس هلندی است.
هفتمین جشنواره ملی خلیج فارس با جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس از تاریخ هفت اردیبهشت در بندرعباس آغاز و با برگزاری اختتامیه در شهر لافت پایان می یابد.
در تقویم رسمی کشورمان دهم اردیبهشت ماه به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.