به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد مورخ چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: یـک جوان 32 ساله اهل و ساکن شهرستان سیریک با علائم کوله سیستیت حاد به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مـراجعه کرد که مشاوره جراحی عمومی و سـونوگرافی از کیسه صفرا، کوله سیستیت ناشی از سنگ را اعلام کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه بیمار تب دار و به شدت بدحال بـود، بـا تشخیص بالینی عفونت کیسه صفرا تحت عمل جراحی کوله سیستکتومی قرار گرفت.
دکتر مورخ گفت: تشخیصِ حین عمل، پیچش (ولولوس )کیسه صفرا بود که توسط تیم جراحی شامل دکتر محسن پیرمرادی از پزشکان جوان و متخصص جراحی عمومی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب انجام گردید.
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تصریح کرد: بیمار پس از مراقبت های بالینی در بخش جراحی مردان با حال عمومی خیلی خوب ترخیص گردید.
پیچش (ولولوس )کیسه صفرا یک حالت کم نظیر از مشکلات شکمی است که منجر به کوله سیستیت حاد و گانگرن کیسـه صـفرا می شود.
تشخیص این بیماری قبل از عمل با روش تشخیصی معمول مشکل است و در بیشتر مواقع ضمن عمل تشخیص داده مـی شـود و درمـان انتخابـی آن جراحی فوری است.
در این بیماری که به ندرت در بین 1 در 356 هزار نفر در دنیا به ویژه جوانان اتفاق می افتد، با عمل فوری و تشخیص زود هنگام، بیمار از خطرات احتمالی ناشی از بیماری جان سالم به در می برد .
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.