به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشم نامور دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور در حوزه انرژی، تامین فرآورده های نفتی، توسعه ظرفیت پالایشی، حفظ منافع ملی و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده با تلاش کارکنان متعهد، پروژه واحد جدید بنزین سازی آماده بهره برداری است.
نامور تصریح کرد: ظرفیت واحد جدید بنزین سازی روزانه 25 هزار بشکه است که موجب تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت مطابق با استانداردهای یورو 4 می شود و ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف 12 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید بنزین نهایی پالایشگاه، ارتقاء کیفیت فرآورده های نفتی، بهینه سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، کاهش آلاینده های زیست محیطی، فراهم کردن زمینه های اشتغال مولد و مستمر و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و حرکت به سمت خودکفایی در تولید فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور از جمله دستاوردهای اجرای این پروژه است.
شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از ٩ شرکت پالایشی کشور است که در فضایی به وسعت تقریبی ٧٠٠ هکتار در کرانه شمالی آب های خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث و به منظور تامین بخشی از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور و امکان صدور فرآورده های مازاد ،در سال ١٣٧٦ مورد بهره برداری قرار گرفت.
ظرفیت اسمی پالایشگاه بندرعباس تا پایان تیرماه سال ١٣٨٧، ٢٣٢ هزار بشکه در روز بوده است که با تلاش نیروهای متعهد و متخصص داخلی در مردادماه ١٣٨٧ به ظرفیت ٣٢٠ هزار بشکه در روز رسید.
هم اکنون حدود ١٨ درصد پالایش نفت خام داخل کشور و به تبع آن فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود.
این شرکت در سال ١٣٩١ با اجرای موفقیت آمیز طرحی مبتکرانه و بدون سرمایه گذاری، ٣٠ هزار بشکه در روز خوراک پالایشگاه را افزایش داد و هم اکنون با ظرفیت ٣٥٠ هزار بشکه در روز مشغول فعالیت است.
خوراک این پالایشگاه شامل ٣٠٠ هزار بشکه نفت خام سنگین و ٣٠ هزار بشکه میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و ٢٠ هزار بشکه نفت خام سبک جزیره هنگام است و بیشترین فرآورده های میان تقطیر را تولید می کند.
طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.