به گزارش ایرنا، پرویز محبی دوشنبه درجمع سرمایه گذاران و بهره برداران حوزه شیلات سیریک افزود: اخیرا فرانسوی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه شیلات شهرستان سیریک نیز هستند که در آینده شاهد آن خواهیم بود.
وی بیان داشت: واگذاری مدیریت تمامی بنادر صیادی به تعاونی های صیادی از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید است و این باعث افتخار دولت است که پیوند خوبی بین بخش خصوصی و دولتی در بنادر صیادی ایجاد شده است.
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه در دوره چهار ساله خدمات خوبی در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و اشتغال توسط دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است، گفت: فعالیت های شیلاتی نقش مهمی در معشیت مردم داشته که با حمایت های دولت این مهم به خوبی صورت گرفته است..
محبی، کسب چندین عنوان برتر در جشنواره شهید رجایی کشوری و استانی به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی، ارتقای میزان صادرات از 700 تن در سال 91 به سه هزار و 500 تن در سال 95، شکست رکورد کشوری تولید میگو درهکتار، افزایش کیفیت تولید، خودکفایی استان در تکثیر و تولید لارو میگو، کسب رتبه نخست تولید میگو کشور، شکل گیری سایت پرورش ماهی در قفس نمونه منطقه، تولید آبزیان در پشت سدها، ایجاد اشتغال و اشتغالزایی مستقیم بالغ بر700نفر را بخشی از اقدامات مهم شیلات هرمزگان با حمایت دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته است.
وی با بیان اینکه شیلات هرمزگان به ویژه در شهرستان سیریک در بخش استفاده از ظرفیت ها به خوبی کار کرده است که این مهم بهترین فرصت برای اشتغال بومیان منطقه ساحلی بوده است، یادآورشد: با هماهنگی های صورت گرفته با فرماندار شهرستان زمینه حضور و اشتغال بومیان شهرستان در فعالیت ها بیش از گذشته فراهم خواهد شد.
مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین با بیان اینکه مطالعات پرورش ماهی در قفس در حوزه مکران از میناب تا جاسک تکمیل شده است، گفت:امید است در آینده ای نزدیک شاهد اقداماتی خوبی در این صنعت در شهرستان سیریک باشیم.
وی ضمن تاکید بر استقبال از سرمایه گذاری در حوزه های آبزی پروری به ویژه در صنعت پرورش ماهی در قفس گفت: دولت تدبیر و امید امکان استفاده از ظرفیت ها و تسهیلات صندوق توسعه ملی و همچنین دیگر منابع تسهیلاتی را به خوبی فراهم کرده که این فرصتی مغتنم برای جوانان و سرمایه گذاران منطقه است.
محبی در خصوص نگرانی های به وجود آمده در رابطه با صید فانوس ماهیان نیز گفت: در آب‌های هرمزگان طبق بررسی‌های کارشناسان موسسه تحقیقات شیلات ایران بالغ بر 2میلیون تن ذخیره فانوس ماهیان وجود دارد که برداشت سالانه بین 300 تا 400 هزار تن از آن امکان دارد و این در حالیست که از ابتدای صید تجاری آن در سال 87 در استان تاکنون تنها نزدیک به 60 هزار تن از این میزان برداشت شده است.
شهرستان سیریک که در 175 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده دارای سه شهر سیریک ، بندر کوهستک و گروگ و 75 روستاست.
گفتنی است، در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش ازیکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان مشغول به فعالیت هستندکه این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده درحوزه آبزی پروری و صنایع است.
7198/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.