به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی عصر یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان در سال 96 ، سلامت جامعه را رکن اصلی پیشرفت آن دانست و گفت: اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر باید توسط نهادهای مسئول پیگیری شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به لزوم پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر گفت: با توجه به اینکه از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در دنیای امروز بیماریهای غیر واگیر می باشد با کنترل عوامل خطر همچون مصرف دخانیات، مصرف الکل، عدم فعالیت جسمی کافی، و رژیم های غذایی نامناسب از هدر رفت هزینه های دولت و خانواده ها جلوگیری کنیم.
دکتر سید حسین داودی اظهار کرد: هرکاری در بحث کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر انجام دهیم، موجب کاهش هزینه ها در درمان خواهد شد.
وی با تاکید بر آموزش و تبلیغات در بخش سلامت ،اظهار کرد:از همین رو شهرداری در بحث اختصاص فضاهای تبلیغاتی خود به موضوع بهداشت و درمان با دانشگاه همکاری بیشتری داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بیماریهای غیر واگیر در دنیا، کشور و استان هرمزگان گفت: 65 درصد از علت مرگ و میرها در دنیا بیماریهای غیر واگیر است و 80 درصد از این مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.
دکتر غلامعلی جاودان افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی 76 درصد علت مرگ و میرها در ایران بیماریهای غیر واگیر است، که شامل بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، بیماریهای ریوی، سرطان ها و سوانح و حوادث می شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه هرمزگان از لحاظ تعداد افراد داری قند خون بالا در رده چهارم کشور ، از لحاظ میزان مصرف کمتر میوه و سبری در رده 12 و از لحاظ عدم فعالیت جسمانی در رتبه سوم کشور قرار دارد که آماری نگران کننده است و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.