به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امیردریادار ابراهیم اشکان امروز در مراسم روز ارتش، 29فروردین را نماد عینی همراهی ارتش با انقلاب و روز اوج اعتماد امام راحل به ارتش در یک مقطع تاریخی حساس توصیف کرد و اظهار داشت: شجاعت و رشادت بی‌نظیر نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش در دفاع از کشور، نشانه تعهد و عشق و ایمان آنان به خدا، اسلام و میهن است.

وی با بیان اینکه در تاریخ هر ملتی روزهای به یاد ماندنی وجود دارد، بیان داشت: 29 فروردین، بزرگداشت دلاورمردی ارتشیان غیور در تاریخ ملت شریف ایران اسلامی برای همیشه ماندگار خواهد بود.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در اوایل انقلاب بدخواهان به دنبال انحلال ارتش بودند ولی امام(ره) در 29 فروردین 1358 ارتشیان را مورد لطف قرار داد و این روز به نام ارتش نامگذاری شد، افزود: در این روز با تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، نیات شوم دشمنان داخلی و خارجی، به یاس و نومیدی مبدل شد.

امیر دریادار دوم اشکان ادامه داد: ارتش، پس از پیروزی انقلاب فداکاری های زیادی را از خود به عنوان نخستین بازوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشت.  

وی با بیان اینکه ارتش از لحظه نخست، عرق ملی و التزام عملی خود را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی نشان داده است افزود: جدایی از نظام شاهنشاهی، بیعت با امام(ره) و تقدیم 48 هزار شهید گلگون کفن موید این امر است.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به اینکه به هر میزان که نیروهای مسلح کشوری قوی تر باشند، امنیت نیز در آن کشور افزون تر است تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی در سطح بالاتری از گذشته قرار دارد و از این رو دارای جایگاه ویژه ای در منطقه و عرصه بین‌المللی است.

امیر دریادار دوم اشکان، پیام اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را صلح و دوستی معرفی و بیان کرد: همه دنیا به ویژه کشورهای همسایه بدانند که اقتدار ارتش جمهوری اسلامی تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه جهت دفاع از تمامیت ارضی و امنیت منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش با تمام توان، مقابل متجاوزان به کیان انقلاب اسلامی می ایستاد گفت: تداوم حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مرزها، سبب شده تا زورگویان به فتنه انگیزی و تحریم کشور روی آورند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620780
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.