محمد سالاری روزسه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم محصول استراتژی وغذای اصلی مردم بوده لذا با قیمت تضمینی خریداری می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته از 600هکتار سطح زیر کشت گندم در سطح شهرستان یکهزار و 500 تن گندم برداشت شد اظهار داشت : امسال با توجه به دوره های آموزشی ترویجی عملیات زراعی توزیع بذر یکهزارتن بیشتر از پارسال ازسطح 836 هکتار زمین های زیر کشت گندم میناب برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی میناب ، عملکرد تولید گندم در سال گذشته را 2،5تن در هر هکتار یادآور شد و بیان کرد: امسال با افزایش تولید محصول گندم با عملکرد تولید سه تن در هر هکتار برای امسال پیش بینی می شود.
سالاری ، علت افزایش سطح زیر کشت و یا تولید گندم در سطح شهرستان را خرید تضمینی گندم و شرایط آب و هوایی خوب در منطقه دانست و گفت: عمده کشت محصول گندم در روستاهای هشتبندی ، تیرور و کریان می باشد.
وی، با اشاره به کسب مقاوم سوم این شهرستان در تولید محصول گندم درهرمزگان گفت: برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی و ترویجی در امر کاشت ،داشت و برداشت و مصرف بهینه نهادهای کشاورزی،نظارت مستمر کارشناسان از مزارع و توصیه های فنی به کشاورزان،اجرای 10 درصد سطح زیر کشت به روش ابیاری،توزیع بذر اصلاح شده مخصوص منطقه گرم و مرطوب و بکار گیری روشهای کشت مکانیزه بر مزیت تولید بهتراین محصولات موثر بوده است.
فصل کاشت گندم از اواخر ابان ماه تا نیمه دوم اذرماه سال گذشته شروع و برداشت گندم از اواخر فرودین آغاز و تا اواخر اردیبهشت امسال ادامه دارد.
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی / انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.