به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، به نقل از پلیس هرمزگان، علی‌اصغر افتخاری با اشاره به اینکه کلاهبرداران با ترفندهای مختلف سعی در فریب شهروندان را دارند، اظهارداشت: برخی افراد سودجو به منظور به دست آوردن اطلاعات حساب و یا برداشت مستقیم از حساب افراد با برقراری تماس تلفنی و یا پیامکی با افراد و اصناف مختلف و ترغیب آنان و کشاندن آنها به پای دستگاه‌های عابر بانک اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی بیان داشت: برخی افراد معمولا ضمن تماس با فروشگاه‌ها یا اصناف مختلف خود را نماینده یکی از ارگان‌های دولتی یا خصوصی معرفی می‌کنند و با خرید یا سفارش کالای مورد نظر خود از فروشنده درخواست می‌کند جهت واریز پول به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد: پس از مراجعه فرد قربانی به دستگاه عابر بانک، فرد کلاهبردار با فریب دادن و درخواست تغییر زبان دستگاه موجودی حساب وی را برای خود انتقال می‌دهد.

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه برای واریز پول به حساب شما فقط دادن شماره کارت یا حساب لازم است و نیاز به مراجعه فرد به دستگاه خودپرداز نیست، گفت: کسبه باید مراقب باشند تا با این شگرد در دام مجرمان سایبری نیفتند. همچنین شهروندان به این نکته توجه داشته باشند هنگام انتقال پول فقط ارائه شماره حساب یا شماره 16 رقمی کارت کافی است و از مراجعه به دستگاه عابر بانک یا دادن رمز اول یا دوم اجتناب کنند.

وی یادآور شد: شهروندان توجه داشته باشند هرگونه پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی یا گنج‌یابی می‌تواند کلاهبرداری باشد، لذا کاربران نباید به این دست تماس‌ها یا پیامک‌ها توجه‌ای کنند.

سرهنگ افتخاری در پایان بیان کرد: پلیس‌ فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

راه‌اندازی بیش از 50 اقامتگاه بوم گردی در قشم تجلی روشن اقتصاد مقاومتی است

سیدمحمد امین جعفری حسینی با بیان رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم در جهت توسعه صنعت گردشگری حلال به عنوان یک صنعت و ثروت پایدار اظهارداشت: در 2 سال گذشته گام های بزرگی برای توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری حلال در جزیره برداشته شده است. 

وی، احداث سه پیست سافاری را یکی از برنامه های منطقه آزاد قشم برای جذب گردشگر دانست و بیان‌داشت: کلنگ طولانی ترین پیست ساحلی جهان به طول ده کیلومتر هفته گذشته در قشم به زمین زده شد و این مجموعه تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تاسیس کمپ پارک، هتل ها، راه اندازی پیست شترسواری، آفرود و مسابقات موتورکراس، توسعه ورزش های دریایی و هوایی را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که برای ارتقای گردشگری جزیره انجام شده و با روند و شتاب جدی تری ادامه خواهد یافت.

جعفری حسینی، راه اندازی بیش از 50 اقامتگاه بوم گردی را تجلی روشن اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: پذیرایی از مسافران در کاشانه های مهمان فرصت خوبی در اختیار افرادی که علاقه مند به بوم گردی می گذارد و آنان را با آداب و رسوم کهن جزیره آشنا می کند.

جعفری حسینی تصریح کرد: توسعه فرودگاه بین المللی قشم و تجهیز زیرساخت های آن در سال گذشته منجر به افزایش 50 درصدی پروازها در این فرودگاه شد و استمرار این موضوع نویدبخش روزهای خوب برای گردشگری در جزیره است.

فروش روزانه گاز طبیعی در هرمزگان 8 برابر افزایش یافته است

 پارسا پروین اظهارداشت: افزایش استفاده از سوخت پاک گاز طبیعی نشان دهنده بصرفه شدن تولیدات صنایع، برق نیروگاه ها، کاهش آلودگی هوا و محیط زیست در استان هرمزگان است.

وی بیان‌داشت: پیش بینی می شود با توجه به افزایش زیرساخت های جدید مانند ایستگاه تقلیل فشار و خط انتقال گاز پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، تابستان امسال با فروش حدود 25 میلیون متر معکب گاز در روز، رکورد جدیدی در فروش گاز بوجود آید.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان بیان کرد: سال گذشته مصرف روزانه گاز طبیعی مورد استفاده صنایع، خانگی و تجاری در هرمزگان بیش از بیست و یک میلیون متر مکعب در روز بود که هم اکنون به حدود بیست و سه میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

پروین تصریح کرد: اجرای خط 30 اینچ، افزایش مصرف گاز از خط 22 اینچ سرخون و تامین صد درصدی گاز مصرفی صنایع بزرگ در استان، از عوامل افزایش فروش گاز طبیعی است.

وی در پایان عنوان کرد: اکنون حوزه های تامین گاز طبیعی هرمزگان پالایشگاه گاز سرخون واقع در شمال بندر عباس و همچنین پالایشگاه گاز گورزین واقع در جزیره قشم و انشعابات خط هفتم سراسری(خط لوله صلح) است.

پیشرفت دستگاه‌های فرهنگی بدون درنظر گرفتن نظرات کارشناسان امکان پذیر نیست 

حجت‌الاسلام علی انصاری راد در جمع کارشناسان فرهنگی و قرآنی دفاتر تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، با تاکید بر خروج از حالت روزمرگی و دستیابی به نشاط و پویایی اظهارداشت: کارشناسان باید روزآمدی و به روز بودن متناسب با شرح و وظایف و همچنین مسئولیت خود را در اولویت قرار دهند.

وی بیان داشت: تقویت انگیزه ها و پیداکردن راهکارهای مختلف جهت نیل به اهداف سازمان یکی از موارد مهمی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: مدیریت و کارشناسان فرهنگی ، اهداف کمی و کیفی را دنبال می کنند که این هم نقطه مشترک است که با همت و تلاش کارشناسان قابل دسترسی است و دستیابی به قله های پیشرفت بدون درنظر گرفتن نظرات و پیشنهادات کارشناسان امکان پذیر نیست.

حجت‌الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه اهتمام به نظرات کارشناسان موفقیت سازمان را در پی دارد اظهارداشت: تشکیلاتی که برای نظرات و پیشنهادات کارشناسان اهمیتی قائل باشد موفق بوده و توجه به نظر کارشناسان فرهنگی، رمز موفقیت تشکیلات فرهنگی است و کارشناسان فرهنگی باید نسبت به دیگر کارشناسان سایر دستگاه ها با ظرافت خاصی طرح و برنامه ارائه و اجرایی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت انضباط کاری گفت: این مهم باید به گونه ای باشد که کارشناسان فرهنگی به وقت توجه خاصی داشته باشند و نسبت به منضبط بودن در کار و پاسخگویی نهایت دقت را داشته باشند و در حوزه های مختلف اعم از اعزام و استقرار و سایر حوزه ها فعالیت ها، مرتبط با انظباط کاری باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: دستگاه های فرهنگی برای پیشرفت حوزه فرهنگ دینی باید کارشناسان فرهنگی خود را پویاتر کنند و رکود و ایستایی در حوزه کارشناسان باید مورد ارزیابی قرار گیرد و دلایل آن نیز از طرف مدیریت، کشف و نسبت به رفع آن و تحرک کارشناسان اقدام شود.

آغاز مرمت دیوار سدار بندرخمیر

اشکان مختاری اظهارداشت: این پروژه در جهت مرمت و حفاظت بخش های آسیب دیده و فرسوده انجام می گیرد.
وی، اعتبار اختصاص یافته برای مرمت از بنا را 300 میلیون ریال اعلام کرد و افزود:  «قرار است مرمت دیوار سدار با مشارکت شهرداری بندرخمیر انجام شود.»

وی افزود: یکی از آثار تاریخی بندر خمیر، سدار بروزن جدا است، سدار دیوارهای بلندی است از بالای کوه تا ساحل دریا که برای محافظت از شهر بنا شده و قدمت آن به دوره زندیه می رسد و عمده مصالح به کار رفته در این اثر تاریخی سنگ لاشه و گچ نیم کوب است.

چهارمین مدرسه خیر ساز قشم مهرماه 96 به بهره برداری می رسد

  بهرام پور اشرف اظهارداشت: چهارمین مدرسه خیرساز در قشم، مهرماه 96 در روستای هلر در زمینی به مساحت دو هزار و 900 متر مربع و با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد

وی بیان داشت: دبستان دخترانه روستای هلر به عنوان دومین مدرسه خیر ساز این روستا که روند ساخت آن در سال جاری شروع شده است، در مدت شش ماه و در ابتدای سال تحصیلی آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیر آموزش وپرورش قشم  گفت: این مدرسه را پس از مدارس روستاهای گیاهدان، حضرت فاطمه هلر و درگهان، چهارمین مدرسه ای دانست که به صورت کامل توسط خیرین آن روستا ساخته شده است.

پوراشرف افزود: این دبستان شش کلاسه در زمینی به مساحت دو هزار و 900 متر مربع با 550متر زیر بنای آموزشی ساخته می شود که هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال برای ساخت آن تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه خیرین در ساخت کلاس درس برای مدارسی که با کمبود فضای آموزشی استاندارد مواجه بودند نیز مشارکت فعال داشته اند، خاطر نشان کرد: برخی مدارس به علت تخریبی بودن، استفاده از کانکس و افزایش جمعیت دانش آموزی با کمبود کلاس درس مواجه بودند که به گفته این مسئول؛ در این زمینه نیز خبرین دلسوز این جزیره به کمک آموزش و پرورش آمدند و در روستاهای مختلف به ساخت کلاس درس استاندارد مبادرت کردند.

مدیر آموزش وپرورش قشم تصریح کرد: روستا های کوشه کاروان، رمکان، توریان، قشم، طولا، باغ بالا، کووه ای، لافت و برخی روستاهای دیگر از جمله روستاهایی هستند که خیرین اقدام به ساخت کلاس درس در مدارس کرده اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618952
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.