به گزارش ایرنا امیر دریادار دوم عرشه حسین آزاد شنبه در نشست خبری برروی عرشه یکی از ناوهای نیروی دریایی به مناسبت 29 فروردین اظهار داشت: اگر دوران دفاع مقدس منافع کشور در منطقه بود و در خلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز به دفاع از منافع کشور می پرداختیم اکنون به جایی رسیده ایم که تا سه هزار کیلومتر خارج از مرزها حافظ منافع کشور هستیم.
وی ادامه داد: این حضور که از یک دهه قبل آغاز شده و همچنان تدوام می یابد نشان دهنده رشد نیروی دریایی ارتش و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است.
وی یاد آور شد: وقتی کشوری دارای اقتدار و قدرت بازدارندگی باشد در صلح و آرامش قرار می‌گیرد و این نیرو در اقیانوس اطلس و نیم کره جنوبی پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورد که این نشان از تخصص بالای متخصصان کشور است.
به گزارش ایرنا فرمانده منطقه یکم نداجا (نیروی دریایی اریش جمهوری اسلامی ایران) گفت: رژه دریایی به مناسبت روز نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز با یگان های شناوری سطحی و زیرسطحی این نیرو برگزار می شود.
امیر دریادار دوم عرشه آزاد اظهار داشت: این رزمایش با حضور زیردریایی سنگین کلاس طارق، ناوشکن های کلاس الوند، ناو پشتیبانی سنگین و بالگرد بر کلاس لاوان،شناورهای موشک اندازهای کلاس پیکان، زیردریایی های سبک کلاس غدیر، یگان های پشتیبانی کلاس نصر و سیری، شناورهای تندرو، یگان های تفنگدار و کلاه سبز با استعداد 2 هزار و 500 نفر نیرو برگزار می شود.
وی ادامه داد: پیام رژه دریایی پیش رو صلح و دوستی و حفظ امنیت و اقتدار در عرصه دریا برای کشورهای همسایه در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند است.
وی ابراز داشت: اقتدار و سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریای جنوب، شرق تنگه هرمز و اقیانوس هند در این رزمایش به نمایش گذاشته می شود، تامین، حفظ و تضمین امنیت در آب‌های منطقه تنها با مشارکت کشورهای همسایه میسر است.
وی اشاره کرد: نزدیک به یک دهه است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و به صورت مستمر در آب‌های بین‌المللی حضور دارد و مجبور نیستیم صدای بلند دیگران را بشنویم.
به گفته امیردریادار دوم عرشه آزاد، مراسم استقبال از ناوگروه 45 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 28 فروردین در بندرعباس برگزار می شود.
وی اشاره کرد: این ناوگروه پس از دریانوردی در اقیانوس هند و حضور در کشورهای همسایه و هند و پاکستان در حال بازگشت به کشور است.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.