به گزارش ایرنا، احمد مرادی شنبه در نشست مشترک هیات اجرایی و نظارت برستاد انتخابات هرمزگان افزود: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای مجازی توسط برخی از کاندیداها شروع شده که در این فضا اعتراضی هم وارد می شود که باید به آن رسیدگی شود.
وی بیان داشت: تاکنون هیچ ابهامی در زمینه قانون انتخابات شورای شهر و روستا نبوده و همه موارد به صورت شفاف بیان شده است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: در دوره های انتخاباتی قبل شهرداری به تبلیغات زودهنگام نامزدهای شورای شهر و روستا در نصب بنر یا پلاکارد ... رسیدگی می کرد و با متخلفان برخورد می شد اما این دوره پیشنهاد می شود که شهرداری دخالتی نداشته باشد و در این زمینه با شرکت های انتظامی و امنیتی که نیرو و ظرفیت در اختیار دارند، قرار داد بسته و هزینه های آن را شهرداری بپردازد.
مرادی گفت: نباید کاندیداها براساس حُب و بغض های شخصی تائید و رد شود بلکه آبروی مردم در هنگام بررسی تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی اعضای هیات نظارت حفظ شود.
رئیس هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای اسلامی هرمزگان اضافه کرد: موضوع های مشترک بخشنامه ای انتخابات را ازهیات عالی نظارت دنبال کنیم و از تجربه های اعضای هیات نظارت برای بهتر بررسی کردن صلاحیت ها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در انتخابات جمهوری اسلامی ایران همه موضوع ها با نگاه مردمی دنبال می شود که این اقدام در دنیا کم نظیر است.
مرادی گفت: بررسی پرونده کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 فروردین در هیات های اجرایی پایان یافته و از 25 فروردین به هیات های نظارت واگذار شده و نتیجه را در 31 فروردین به کاندیدها و مراجع مربوطه اعلام می کند.
چهار هزار و 414 صندلی شورای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان وجود دارد که هشت هزار و 850 نفر برای حضور در این نهادهای مدنی نام نویسی کرده اند.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود .
برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری ، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.