به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم،حمیدرضا مومنی در نخستین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای چهار هزار و 100 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی بیان‌ داشت: سازمان منطقه آزاد قشم جزو معدود دستگاه‌هایی بود که در سال 95 موفق شد 98 درصد بودجه خود را محقق کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: پارسال نسبت بودجه عمرانی به جاری این سازمان 82 به 18 درصد بود که در مقایسه با وضعیت کشور کم نظیر و رویدادی بسیار مثبت در این منطقه است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید براینکه عملکرد مناطق آزاد باید با نگاه منصفانه نقد شود، اضافه کرد: هر چند مناطق آزاد کشور از ابتدای تاسیس تاکنون نتوانستند به تمامی ماموریت‌های از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنند، اما در مقایسه با شرایط داخل کشور هم اکنون از وضعیت بهتری برخورداند که دراین میان به وضوح پیشرفت منطقه‌ای قشم قابل مشاهده و دفاع است.

وی ادامه داد:  نرخ بیکاری قشم نزدیک به هفت درصد است در حالی که در برخی شهرهای استان هرمزگان این نرخ تا 18 درصد هم می رسد و این تفاوت چشمگیر گواه عملکرد مثبت منطقه آزاد قشم است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما در مناطق آزاد از جمله قشم انجام امور خارج از وظایف محوله همچون آبرسانی، جاده سازی و موارد دیگر است که سهم مهمی از درآمدهای ما را به خود اختصاص می دهد. 

مومنی اظهار کرد: با این وجود ما توسعه منطقه آزاد قشم را در گرو توسعه جوامع محلی می دانیم و برای توسعه و شکوفایی آن سرمایه گذاری هایی فراوانی انجام داده ایم.

وی با تاکید بر چهار مأموریت تعریف شده از سوی مقام عظمای ولایت  برای مناطق آزاد در بحث اقتصاد مقاومتی، افزود: حرکت به سوی فعالیت های دانش محور برای انتقال تکنولوژی های مدرن به داخل کشور که یکی از چالش های اساسی توسعه نیافتگی ایران است از جمله رویکردهایی است که به شکل جدی در منطقه آزاد قشم دنبال می شود.

مومنی ادامه داد: هم اکنون مدیران جهادی ما در منطقه آزاد قشم هم پیمان شده اند تا با غلبه بر مشکلات، شرایط سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را مهیا کرده و تولید برمبنای صادرات را افزایش دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613238
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.