به گزارش ایرنا، دوستداران وشیفتگان خاندان عصمت وطهارت (ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد ، معابر و سردرمنازل و مغازه ها ،زاد روز میلاد مسعود اولین امام شیعیان جهان را جشن گرفتند.
مراسم جشن وشادی دربارگاه ملکوتی امام زادگان سید مظفر، شاه محمد تقی ، سید کامل ، سید سلطان ومساجد شهرها وروستاهای هرمزگان باحضور قشرهای مختلف مردم برپا شد ومدحان وروحانیان در مدح ومنقبت حضرت علی (ع) سخن گفتند.
حضرت علی (ع)سیزدهم رجب سال سی عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت، که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای آن حضرت است.
کنیه حضرت علی (ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمؤمنین، اسدالله و وصی است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.
حضرت علی (ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری، اولین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم(ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.
دوران خلافت حضرت علی(ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها در بین تازه مسلمانان با صحابه و توابع رسول خدا(ص)، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله (ص) بود.
در زمان خلافت حضرت علی (ع) جنگ های فراوانی رخ داد از جمله صفین، جمل و نهروان که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت.
با وجود فشارهای سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) خدمات ارزشمند و بی سابقه ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارائه کرد.
آن حضرت سرانجام در نوزدهم رمضان سال 40 هجری، هنگام انجام فریضه الهی توسط ابن ملجم از گروه خوارج مجروح شد و بعد از دو روز در بیست و یکم رمضان به شهادت رسید.
6048
انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.