به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، احمد مرادی در نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در سال 96 اظهار داشت: تعامل بیشتر دولت با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی علاوه بر پیشبرد امور به شکوفایی استان در ابعاد اقتصادی و اجتماعی می انجامد.
وی بیان داشت: دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش های زیادی کرده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مسائل کلان کشور و همچنین میزان توسعه و پیشرفت در امور، نباید خود را با یکدیگر قیاس کنیم بلکه باید عملکرد خود را با کشورهای دیگر قیاس کنیم.
مرادی بیان داشت: وضعیت کنونی زیبنده مردم ما نیست، کشور ما با تمام ظرفیت هایش نتوانسته رفاه نسبی را به مردم هدیه بدهد.
مرادی از فعالان اقتصادی خواست که ایده ها و پیشنهادهای خود را به نمایندگان مجلس ارجاع دهند تا در خانه ملت پیگیری و تصمیم گیری شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس هم گفت: با تمام برنامه هایی که برای تسهیل در امر اقتصاد اجرا شده اما با این وجود راه برای فعالان اقتصادی هنوز ناهموار است.
محمد امین صباغی زاده اظهار داشت: جای بخش خصوصی همچنان در تصمیم گیری ها خالی است و امید می رود در سال جدید با همکاری نمایندگان در خانه ملت راه برای ورود بخش خصوصی در تصمیم گیری ها باز و هموار شود.
این مسئول تاکید کرد: بخش خصوصی هنوز در کشور ما جان نگرفته و این در حالیست که در کشورهای دیگر بخش خصوصی زمام امور را در دست گرفته و حرف اول را می‌زند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس اظهارکرد: تنها خواسته بخش خصوصی اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی و ورود بخش خصوصی در تصمیم گیری های کلان است چرا که بخش خصوصی همچنان در پیچ و خم های اداری و قوانین دست و پاگیر وقت و سرمایه خود را از دست می دهد.
وی یادآورشد: در سال گذشته اقدامات خوبی برای بخش خصوصی و تجار صورت گرفت اما راه همچنان برای پیشرفت این بخش ناهموار است.
صباغی زاده اظهار داشت: در سالی که گذشت بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی با کمک و همیاری بخش خصوصی مطرح و به گوش مسئولان رسید و راهکارهای لازم برای حل مشکلات اتخاذ شد.
وی با اشاره به بخشودگی مالیات های زیر یکصد میلیون تومان و حل مشکلات ضمانت نامه‌های بیمه ای در سال گذشته، افزود: این مشکلات با همکاری فعالان اقتصادی به ویژه اتاق ایران حل و فصل شد و انگیزه را به سرمایه گذاران بازگرداند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.