به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا دشتانی شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ، 44 میلیون تن انواع کالا به ارزش11 میلیارد و 141 میلیون دلار از گمرک شهید رجایی بندرعباس صادر شده است.
وی با اشاره به واردات 10 میلیون تنی از طریق بندر شهید رجایی در سال گذشته، افزود: ارزش کالاهای وارداتی به گمرک شهید رجایی در مدت یاد شده با 12 درصد رشد به 18 میلیارد و 650 میلیون دلار رسید.
دشتانی خاطرنشان کرد: پارسال پنج میلیون تن انواع کالا نیز از طریق گمرک شهید رجایی بندر عباس ترانزیت شده که در مقایسه با سال 94 به میزان 33 درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: مجموع درآمدهای گمرک شهید رجایی بندرعباس در سال گذشته با 56 درصد رشد به بیش از 122 هزارمیلیارد ریال افزایش یافت.
دشتانی با اشاره به تلاش و دغدغه گمرک برای مقابله با قاچاق کالا ، گفت: این دغدغه نه تنها در سال جاری بلکه از سال‌های قبل در دستور کار است و مبارزه جدی با این پدیده ناهنجار شروع شده و گمرک نیز تمام تلاش و اهتمام خود را برای مقابله با قاچاق سازمان یافته خواهد داشت تا این دغدغه رفع شود.
‌ روزانه به طور میانگین دو هزار تی ای یو کانتینر از بندر شهید رجایی بندرعباس وارد می شود که بخشی از این کانتینرها واردات قطعی بوده و بخش دیگری به ترانزیت خارجی از طریق بندر شهید رجایی اختصاص دارد.
7198/6048
خبرنگار:فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.