به گزارش ایرنا ، دانش هاشمی پور دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد مسافر در قالب 73 هزار و 881 خانوار بوده که به شاخص نفر روز در مجموع 742 هزار و 326 نفر روز است.
وی بیان داشت: بیشترین تراکم مسافر در روز نخست فروردین با پذیرش 22 هزار و 829 نفر و کمترین آن نیز در روز سیزدهم فروردین به تعداد هفت خانوار و 193 نفر بود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآورشد: با تهمیدات لازم و اختصاص 15 میلیارد ریال به تجهیزات اسکان، شاهد ارائه خدمات موثر با محوریت تکریم مسافران بودیم.
هاشمی پوربا بیان اینکه ستادهای اسکان فرهنگیان شهرستان های بندرعباس و قشم در مجموع بیشترین میزان مسافر نوروزی را به خود اختصاص دادند، یادآورشد: جاذبه های فراوان اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و همچنین اقلیم خاص هرمزگان در فصل بهار، این استان را به یکی از استان های مقصد گردشگری کشور تبدیل کرده است که هر ساله شاهد حضور پرشمار گردشگران در ایام مختلف سال از جمله نوروزهستیم.
وی بیان داشت: برابر راهبردهای وزارت آموزش و پرورش، بیمه مسئولیت مدنی و حوادث برای مسافران در نظر گرفته شده بود و از تمام ظرفیت از جمله کلاس درس، مراکز شبانه روزی، خوابگاه ها، مراکز رفاهی، دانشگاه فرهنگیان، آموزشکده های فنی، اردوگاه ها و سالن های ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شد.
این مسئول با بیان اینکه در مجموع ظرفیت روزانه اسکان 50 هزار مسافر از سوی آموزش و پرورش هرمزگان فراهم شده بود، خاطرنشان کرد: در نوروز امسال 408 مدرسه در قالب سه هزار و 106 کلاس درس با امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد.
وی گفت: ستاد اسکان فرهنگیان در 17 شهرستان و منطقه با یکهزار و 98 نفر عامل اجرایی در ایام تعطیلات نوروزی به فعالیت پرداخت.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.