به گزارش ایرنا محمد سعیدنژاد یکشنبه ضمن بازدید از روند ترددهای مسافری در بندر شهید حقانی بندرعباس، از بخش های مختلف بزرگترین بندر مسافری کشور بازدید کرد.
همچنین در جریان این بازدید، سه فروند شناور مسافری جدید به ناوگان پایتخت مسافرت های دریایی کشور اضافه شد و علاوه برآن یک فروند کشتی گردشگری نیز کار خود را در آب های ساحلی بندرعباس به صورت رسمی آغاز کرد.
بازدید از فعالیت مهمانداران شناورهای مسافری که یک حوزه جدید فعالیتی در سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می شود، از دیگر برنامه های حضور سعیدنژاد در بندر شهید حقانی بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به جزیره هرمز سفر کرد و ضمن بازدید از بخش های مختلف بندرگاه هرمز، از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی و گردشگران این جزیره زیبای خلیج فارس قرار گرفت.
سعید نژاد همچنین در ایستگاه پایانی سفر خود به استان هرمزگان به جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس رفت و ضمن بازدید از بخش های مختلف پایانه مسافری دریایی بندر شهید ذاکری قشم، نحوه خدمات رسانی به مسافران را مورد ارزیابی و پایش قرار داد.
مردم شهرهای سردسیر کشور این روزها برای رهایی از سرما و استفاده مطلوب از هوای بهاری و نسیم خنک دریا راهی استانهای جنوبی بویژه استان هرمزگان به عنوان پایخت سفرهای دریایی می شوند تا خستگی یک سال کار و تلاش را از تن بدر کنند .
براساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، امسال 6 هزار و 961 صندلی در قالب 47 فروند شناور مسافری در بندرعباس آماده ارائه خدمات جابه جایی به مسافران نوروزی شده اند.
6هزارو961 صندلی شناورهای مسافری دربندرعباس چشم انتظار مسافران نوروزی
محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این شناورها در بندر شهید حقانی در مسیرهای بندرعباس - قشم، بندرعباس - هرمز و بندرعباس - درگهان خدمات خود را ارائه می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی جزایر مقصد حمل مسافراز بندرشهید حقانی نیستند آمادگی برای دراختیار گذاشتن شناوربه صورت چارتر برای حمل مسافر و گردشگر به آن جزایر وجود دارد.
محسنی ابراز داشت: بلیت شناورهای مسافری کلاس A در مسیر بندرعباس به قشم 150 هزار ریال ، شناورهای مسافری کلاس B بندرعباس به قشم 130 هزار ریال ، نرخ بلیت بندرعباس به هرمز70 هزار ریال و نرخ بلیت بندرعباس به درگهان 200 هزار ریال است.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر شناورها در کلاس A هستند احتمال یکسان سازی نرخ بلیت شناورهای مسافری بین بندرعباس به قشم برای ایام نوروز وجود دارد.
به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرشهید باهنر، شناورهای کلاس A دارای 18 نات سرعت اندکی بیش از 33 کیلومتر در ساعت و شناورهای کلاس B دارای13 نات سرعت اندکی بیش از 24 کیلومتر در ساعت هستند.
محسنی بیان کرد: بلیت سفرهای دریایی شناورهای مسافری توسط 2 پایگاه اینترنتی و در ایستگاه راه آهن بندرعباس فروخته می شود تا از اتلاف وقت مسافران جلوگیری شود.
وی یادآور شد: فیلم آموزشی برای نمایش در طول سفر دریایی در خصوص موارد ایمنی که مسافران طول سفر باید رعایت کنند وهمچنین جاذبه های گردشگری دریایی هرمزگان آماده شده که اکنون درمرحله بازبینی قرار دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری دریایی سواحل مکران مانند خور خلاصی در شهرستان جاسک، خور آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان میناب، سه ستاد فرعی گردشگری در بندر تیاب، جاسک و سیریک برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
این مسئول گفت: 300 فروند قایق برای این منظور ساماندهی شده و آموزش های لازم به صاحبان آنها و جوامع محلی جهت استفاده از این ظرفیت ها ارائه شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم زیاد سفرهای دریایی در نوروز دوره های آموزشی مختلفی از 2 ماه قبل برای آمادگی بیشتر پرسنل بنادر و شناورهای مسافری برگزار شده است.
محسنی بیان کرد: ایمن سازی ومحل پهلوگیری و سوار شدن مسافران به شناورها ارتقاء یافته است، ایمنی شناورهای جابه جایی مسافران زیر نظارت و کنترل بازرسان قرار دارد و تجهیزات و امکانات لازم برای ایمنی دریا تدارک دیده شده است.
وی اشاره کرد: شناورها روزانه و ماهانه برای حفظ سطح ایمنی مورد بازرسی قرار می گیرند و برای همین منظور بازرس مقیم در بنادر مستقر شده است.
به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرشهید باهنر،هم اکنون تیم های غواصی و امداد و نجات دربندرشهید حقانی بندرعباس، تیم غواصی در بندر جزیره هرمز مستقر بوده و با توجه به شرایط متفاوت در نوروز، شناورهای خدمات رسان امدادی به صورت ثابت حد فاصل بنادر حقانی بندرعباس، ذاکری قشم و جزیره هرمز مسافری مستقر می شوند.
بنادر شرق هرمزگان از جمله شهید حقانی ، تیاب ، سیریک ، جاسک و هرمز زیر نظر بندرشهید باهنر اداره می شوند و پارسال پنج میلیون و 500 هزار نفر سفر دریایی از 25 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 از طریق بنادر هرمزگان انجام شد. حوزه غرب بنادر ودریانوردی هرمزگان شامل بنادرلنگه ، بندر چارک ، جودالائمه ، آفتاب و کیش بوده که شمار زیادی از مسافران عازم کیش ازاین بندرها تردد می کنند.
استان هرمزگان دارای 14 بندر مسافری و گردشگری است و بیشتر سفرهای دریایی نوروزی در هرمزگان انجام می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.