به گزارش خبرنگار ایرنا، اقشار مختلف مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هرمزگان در این روز خجسته با آذین بندی بازار، مغازه ها، خیابان ها، معابر عمومی، سردر مساجد و ادارات به استقبال این ایام فرخنده رفته و با تدارک انواع مجالس جشن و شادی، مراتب عشق و اخلاص خود را نسبت به دختر رسالت، همسر امامت و ام الائمه به نمایش گذاشته اند.
به میمنت این ولادت فرخنده طی دیشب و صبح امروز معابر عمومی در شهرها و بخش های مختلف هرمزگان رنگ و بوی شادمانی و معنویت به خود گرفته است و در شهرهای استان آیین های جشن، شادمانی برپا شده و عاشقان رسالت و امامت و ولایت با حضور در این آیین ها، این عید بزرگ را جشن گرفته اند.
به همت هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد آیین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد، حسینیه ها و امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در حال برگزاری است.
در هنگامه ظهور عفت و طلوعِ عصمت، مشام زمان و زمین آکنده از عطر سلام، صلوات و نوای دل انگیز استجابت است، همه جا غرق در نور، معنویت، عشق، صفا و شادمانی است.
مردم هرمزگان با برپایی جشن های سنتی این عید بزرگ را گرامی داشتند و با دید و بازدید و عید دیدنی و تکریم سادات جلیل القدر، در این لحظات سراسر نور و پر خیر و برکت سلامتی، تندرستی، محبت و ولای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از پروردگار عالمیان، برای یکدیگر، طلب کردند.
بسیاری از زوج های جوان نیز در این ساعات سرشار از نور و عطر معنویت و در سایه فضل الهی، توکل به پروردگار عالمیان، در پناه قرآن و با توسل به ائمه اطهار (ع) آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفته و دلخوش و امیدوار راهی خانه بخت شدند.
همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، فرزندان ایران زمین به دیدار مادران و مادر بزرگ ها رفتند و بر دستان سخاوتمند و بخشنده آنان بوسه مهر و عاطفه زدند و از آنان خواستند دعای پر خیر و برکتشان هماره بدرقه راهشان باشد.
حضرت فاطمه (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص)، رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) از زنان بزرگ و شریف قریش است.
نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها از جمله کنیه های ایشان می باشد.
فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.