به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری شنبه در نشست شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان هرمزگان با تبریک سال نو و سالگرد ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: براساس گزارش‌های سازمان برنامه و بودجه هرمزگان از بابت پرداخت حقوق و دستمزد در ماه های پایانی مشکلی نداشته ایم.
وی با بیان اینکه درآمدهای گمرکی هرمزگان به بیش از 12 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است، گفت: این رقم نشان از پوپایی و رونق تولید و صادرات در کشور و استان می باشد که به عنوان نمونه این رقم در سال 94 برابر با هفت هزار میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: انتظار مردم بر این است که بخشی از این درآمد به توسعه استان برگردد و ما نظرمان بر روی وصول شش درصد سهم درآمد گمرکات برای استان است.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تاثیر برجام بر اقتصاد کشور، گفت: برجام تاثیرات مهمی همانند برگشت لاینرهای کشتیرانی، افزایش تولید و فروش نفت و افزایش سرمایه‌ گذاری خارجی داشته است.
جادری تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام معادل دو هزار و 206 پروژه در سال 95 در کشور به بخش خصوصی واگذار شده که این امر نشان از همت جدی دولت برای خدمات رسانی بهتر و دخالت دادن مردم در امور خود است.
وی با بیان اینکه در مبحث اجرای اصل 44 قانون اساسی هنوز خیلی جای کار داریم، افزود:‌ در حوزه اقتصاد مقاومتی، میزان صادرات در استان افزایش قابل توجهی داشته و در مبحث تسهیلات احیا و کمک به بنگاه های مشکل‌دار و راکد نیز عملکرد قابل توجهی داریم.
استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکل بیکاری در جامعه ، خاطرنشان کرد: منکر وجود بیکاری در جامعه نیستیم و به جرات می‌توان گفت که دغدغه اصلی تمامی مسئولان استان و کشور ایجاد شغل است، اما نباید فراموش کرد که کارهای بسیار زیادی نیز در این عرصه صورت گرفته است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.