به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رئوفی سه شنبه در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان هرمزگان با تبریک فرا رسیدن سال نو و ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: به دلیل عدم توجه به مباحث کار آفرینی و خلاقیت در روستاها با آمار بیکاری در این مناطق روبرو هستیم .
رئوفی افزود: کشاورزی در ایران از ظرفیت های بالایی برخوردار است و از رکن های اساسی اقتصاد کشور به شمار می رود و بخش مهمی از اشتغال کشور را این بخش مهم شامل می شود.
وی بیان داشت: کار آفرینی موتور محرکه و عنصر اساسی توسعه کشور هاست و راهبردی هایی که تاکنون برای رشد و توسعه روستاها در کشور پیاده سازی شده، چندان به نتیجه مطلوب نرسیده است.
این مقام مسئول گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته در جهان مناطق روستایی با چالش های روز افزونی همچون قیمت پائین محصولات کشاورزی تولیدی ، افزایش هزینه های تولید محصولات ، تغییرات آب و هوایی ، نبود برنامه های حمایتی و نوسان بازار محصولات کشاورزی روبرو هستند که مانعی جدی در مسیر رشد و توسعه روستاها است.
رئوفی تصریح کرد: یکی از مدل هایی که در دنیا برای توسعه روستاها موفق عمل کرده ، سرمایه گذاری در مقوله کارآفرینی در روستاها می باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: مدل مذکور به دنبال آن است که از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها جلوگیری و سطح کیفیت محصولات تولیدی را ارتقاء دهد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.