به گزارش ایرنا، حسین محسنی زاده چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حکم صادره توسط مراجع قضایی در سالجاری این میزان از اراضی ملی شهرستان که در تصرف اشخاص سود جو بود، رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.
وی از تشکیل 35 فقره پرونده حقوقی و کیفری در ارتباط با تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی به مساحت 373 و نیم هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: در بخش کیفری 14 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 6 پرونده مختومه و رای صادره در زمینه تصرف اراضی ملی، به رفع تصرف 35 و نیم هکتار از اراضی شد.
محسنی زاده اضافه کرد: 8 پرونده دیگر زمین خواری به مساحت 54 هکتار؛، در مراجع قضایی در حال رسیدگی می باشد.
این مسئول ادامه داد: در بخش حقوقی نیز 21 پرونده تشکیل شده که درخصوص 10 پرونده به مساحت 41 هکتار، رای به نفع دولت صادر شده و 11 پرونده به مساحت 243 هکتار، در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
محسنی زاده خاطر نشان کرد: در راستای اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری اراضی ملی و به همت عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، در سالجاری از تصرف 153 هکتار از اراضی ملی در منطقه پیشگیری و جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به منظور حفظ حقوق بیت المال، انفال و جلوگیری از ضایع شدن حقوق دولتی، رفع تصرف اراضی ملی با قوت و جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی ملی و تصرف آن، از طریق سامانه تلفنی 1504 مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع دهند.
شهرستان رودان بواسطه برخورداری از منابع بکر، جاذبه های گردشگری طبیعی، آب فراوان و رودخانه های دائمی، مناطق کوهستانی و سرسبزی های دلفریب و چشم نواز، وجود اماکن زیارتی، بقاع متبرکه و با داشتن مردمانی مومن، خونگرم، میهمان نواز، ساده و بی آلایش، مهربان و صمیمی به ˈبهشت جنوبˈ معروف است و چون نگینی زیبا و درخشان بر تارک تاریخ و خلیج تا ابد فارس می درخشد.
253 هزار و 662 هکتار مرتع و 20 هزار و 59 هکتار جنگل در شهرستان رودان وجود دارد.
شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/6048
خبرنگار: طیبه رحیمی**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.