امید ذاکری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز افق 1404 بخش منابع طبیعی و ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی انجام طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در دستور کار سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف اصلاح نقشه های سنواتی تفکیک انفال و ارتباط اطلاعات ثبتی و حقوقی و تبدیل اسناد دفترچه ای به سند تک برگی صورت گرفت.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستور العمل اجرای طرح کاداستر پس از چند مرحله اصلاح در سالهای 91 تا 94، در نهایت مردادماه سال گذشته ابلاغ شد.
ذاکری تصریح کرد: حفاظت از اراضی جزو برنامه‌های مهم سازمان است که در این راستا 800 هزارهکتار پروژه از اراضی استان هرمزگان جهت حفاظت، تحویل مردم شده است زیرا مردم خود حافظ واقعی طبیعت هستند.
وی افزود: یکی از اقدامات در خصوص شفاف‌سازی در زمینه کارهای حفاظتی، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع زمین در قالب پیشگیری تصرفات بوده است .
ذاکری بیان داشت: در حال حاضر سه هزار 600 فقره اطلاعات، وارد بانک اطلاعاتی جامع زمین شده که از این نظر هرمزگان از استان های پیشرو است.
نقشه کاداستر نوعی نقشه برداری ثبتی دارای ارزش حقوقی است و می توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.