محسن ضیایی شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار به منظور معرفی و ارتقاء گردشگری و جاذبه های سواحل خلیج فارس (منطقه مکران) تخصیص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی قصد دارد با مساعدت بخش خصوصی، مطالعات این طرح را به انجام برساند تا با توجه به اهمیت منطقه هرگونه سرمایه گذاری در سواحل مکران با مطالعات قبلی و اصولی صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده به منظور توسعه گردشگری دریایی در سواحل مکران، خاطرنشان کرد: در همین راستا 17 پروژه سرمایه گذاری در پنل معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری و اکوتوریسم دریایی در همایش فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران که در روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه در چابهار برگزار گردید، به حاضران در همایش معرفی شد.
ضیایی تصریح کرد: از سوی این اداره کل، 10 پهنه گردشگری افزون بر 103 هکتار شناسایی و چهار پروژه دارای مجوز که بخش خصوصی تمایل به شرکت و سرمایه گذاری در آن دارند، آماده شده است.
وی ادامه داد: همچنین سه پروژه گردشگری افزون بر 9 هکتار مساحت که حداقل 30 درصد عملیات اجرایی آن بر اساس طرح و نقشه از محل اعتبارات دولتی به صورت نیمه تمام می باشد آماده واگذاری به بخش خصوصی در قالب ماده 27 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت می باشد.
ضیایی اظهار کرد: سواحل مکران دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.
50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.
به گفته بسیاری از مسئولان هرمزگان باید از فرصت رشد و توسعه سواحل مکران در محدوده استان بهترین بهره را برد تا مردم شهرستان های جاسک، سیریک و میناب عواید اجرای این طرح بزرگ را از نزدیک لمس کنند.
این سواحل بکر خدادادی فرصتی بی نظیر برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب است.
با توجه به برنامه ملی و راهبردی توسعه سواحل مکران باید بیشترین تلاش را برای رشد و توسعه شهرستان های جاسک ، سیرک و میناب از محل اعتبارات و سرمایه گذاری های توسعه سواحل مکران بکار برد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.