به گزارش خبرنگار ایرنا، سید پرویز محبی چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه ارزش اقتصادی این میزان تولید ، یک هزار و 500 میلیارد ریال است، اظهار داشت: از این میزان ، شش هزارو 380تن میگو با ارز آوری بیش از 36 میلیون و 370 هزاردلار به کشور های فرانسه، اسپانیا، روسیه، ویتنام، عمان، کویت، هنگ کنگ، امارات متحده عربی و لبنان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان میگو در سه هزار هکتار مزارع پرورش میگو و در 9سایت شهرستان های پارسیان، بندرلنگه، قشم، بندرعباس ، میناب، سیریک و جاسک تولید شده است.
محبی افزایش سطح زیر کشت ، استفاده از شبکه های هوادهی و غذا دهی خودکار را از جمله دلایل رشد تولید میگو عنوان کرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: صنعت شیلات و آبزیان که از قدیمی ترین راه های درآمد مردم ساحل نشین جنوب از جمله هرمزگان بوده و دولت تدبیر و امید نیز به آن توجه ویژه ای دارد، می تواند محور توسعه هرمزگان باشد.
میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال هشتاد و هشت به صورت آزمایشی در بیست هکتار از مزارع پرورش میگو آغاز شده است.
کاهش هزینه های غذایی ، ضریب رشد و بازماندگی بالا ، مقاوم بودن به بیماریها و داشتن دوره رشد کمتر از جمله ویژگی های میگوی وانامی است.
هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد دارای 22 بندر صیادی است که طی چند سال گذشته تاکنون 10 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده و وسعت مزارع فعال پرورش میگو دراین استان بیش از چهارهزار هکتار اعلام شده است.
میگو گونه ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان از جمله آب شور و آب شیرین یافت می شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی به شمار می رود و مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارد.
استان هرمزگان با یک هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و این در حالی است که هرمزگان در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.