به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام آیت الله غلامعلی نعیم آبادی یکشنبه در نخستین همایش انتخابات از منظر اخلاق ، حقوق و امنیت در بندرعباس به میزبانی ستاد امربه معروف ونهی از منکر هرمزگان افزود: ریاست جمهوری فردی است که می خواهد چهار سال کشتی مملکت را ناخدایی کند که برای تائید کاندیداها ابتدا باید شورای نگهبان دقت کنند و مردم هم فرد اصلح و لایق را برای خود انتخاب کنند.
وی بیان داشت: اینکه ما افرادی را انتخاب کنیم که هنوز عرق انتخابشان خشک نشده و ضعفشان را نشان دهند ، در دنیا مخالفان چه حسابی روی ما باز می کنند؟ اما اگر در انتخاب شخصیت ها خوب عمل کنیم دشمن حرفی برای گفتن ندارد.
امام جمعه بندرعباس به انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی اشاره و یادآورشد: مجلس جای قانونگذاری است و یک قانون خوب جامعه را شکوفا می کند و یک قانون خام جامعه را متوقف می کند.
نعیم آبادی تصریح کرد: قانونگذاری نیاز به تیپ قشنگ و حرف های توخالی ندارند بلکه قانونگذاری نیاز به اطلاعات علمی بالایی دارد.
وی گفت: انتخابات تنها رای انداختن به صندوق نیست بلکه باید آن فردی را که به عنوان ریاست جمهوری انتخاب می کنیم یا فردی که به مجلس شورای اسلامی و شورای شهر فرستاده می شود ، لیاقت و صلاحیت را داشته باشد چرا که از روی احساسی و جناح بازی و فامیلی و به میل عمل کردن در انتخابات درواقع کاغذ اندازی به صندوق و اهانت به خود شخص وجامعه بوده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه برای انتخاب افراد ابتدا باید واژه رای و انتخاب را شناخت ، یادآورشد: رای یعنی آن چیزی که انسان بعد از تحقیق و تفحص ، مقایسه و رسیدن به برتری ها به آن دست می یابد و انتخاب نیز بررسی کردن اوصاف یک چیز و مرجحات (ترجیح به شهرست و صفات یک شخص) آن را برگزید و باید در انتخاب 2 عنصر برگزیدن و تفکر آن هم تفکر سالم دقت شود.
وی همچنین به انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: شورای شهر ، شهردار را انتخاب می کند و شهرداری نیز باید شهر را اداره کند و اگر افراد نیاز به شهر قشنگ و زیبا دارند باید در انتخابات شوراها دقت کنند.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود که برای شوراهای روستا یکهزار و 466 و شوراهای شهر 520 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
همچنین برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.