به گزارش ایرنا ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ، چهارشنبه در آئین بهره برداری از این مرکز گفت: مرکز تخصصی علوم شامل بخش‌ های زیست بوم‌ های جانوری ، با گونه‌ های جانوری تاکسیدرمی و گیاهان هر منطقه ، اکوسیستم‌ های دریایی ، آکواریوم ماهیان ، بخش فیزیک ، شیمی ، زمین شناسی ، رصد نجوم و هوا است.
ناهید سلیمانی افزود: بخش زیست بوم ‌های گیاهی و جانوری که شامل نمونه‌ های تاکسیدرمی جانوران است از مناطق مختلف جغرافیایی کشور ، جغرافیای سردسیری ، جنگل‌ های شمالی ، تالاب و کوهستان‌ها ، کویر ، جزایر و مناطق استوایی جمع‌ آوری شده است.
وی ادامه داد: در بخش جانداران دریایی پنج آکواریوم با حجم‌ هایی از 2500 تا 4500 لیتر استفاده شده که 200 نوع ماهی و سه گونه جاندار دریایی در آن قرار می‌گیرد.
به گفته سلیمانی در بخش سنگ‌ ها و صدف ‌ها‌ نیز بیش از 500 گونه سنگ و صدف دریایی ، مرجان ‌و سخت ‌تنان قرار دارد.
این مسئول هدف از راه‌ اندازی این مرکز تخصصی را برداشتن گام‌های موثر جهت غنی ‌تر کردن جنبه‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان استان اعلام کرد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: برای راه‌ اندازی این مرکز تخصصی بیش از هشت میلیارد ریال هزینه شده و فاز دوم این مرکز شامل بخش ‌های فیزیک ، شیمی و هواشناسی بوده که در آینده‌ ای نزدیک تکمیل خواهد شد.
2094/6048
خبرنگار : هومن محمدکرمی** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.