دکتر حسین داودی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت، عدالت در حوزه بهداشت و درمان را به ارمغان آورد، اظهار داشت: دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاری که باید در طول دو دهه انجام می شد را در مدت بسیار کوتاهی اجرا کرد.
وی بیان داشت: با تکمیل زیرساخت های بهداشتی و درمانی مورد نیاز کشور در دولت یازدهم و طرح تحول نظام سلامت به تدریج اعتبار مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان در کشور کاهش یافته و کیفیت خدمات افزایش چشمگیری خواهد داشت.
این مقام مسئول اظهار کرد: طرح تحول سلامت نمود عینی عدالت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی و خدمت به نیازمندان است که این طرح دراستان هرمزگان هم مانند سایر مناطق کشور در حال اجراست و دستاوردهای چشمگیری در ارائه خدمات به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان داشته است.
داودی افزایش امید و کاهش هزینه های پرداختی درمان را از ویژگی های مهم طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: انتقاد غیرکارشناسانه از وزارت بهداشت و درمان و طرح تحول نظام سلامت ، دور از انصاف است.
وی بیان کرد: اگر طرح تحول سلامت بخواهد مورد ارزیابی واقع بینانه قرار بگیرد باید با نگاهی به مناطق محروم و حاشیه شهرها و شهرستان های دور افتاده ارزیابی شود، در این مناطق حضور پزشک متخصص و فوق تخصص به صورت یک رویا بود که اکنون به واقعیت تبدیل شده است.
وی ارتقای خدمات ویزیت، ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، اجرای هتلینگ در بیمارستان ها، کاهش فرانشیز دریافتی از بیماران و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را از جمله بسته های طرح تحول نظام سلامت برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: مهمترین رویکرد اجرایی دولت در بخش بهداشت ودرمان، برنامه تحول نظام سلامت می باشد و ما باید در جهت کمک و به سرانجام رساندن این طرح ملی تلاش کنیم.
وی افزود: هزینه های زیادی در بخش بهداشت و درمان قبل از آغاز طرح تحول سلامت به مردم تحمیل می شد که امروز شاهد بهبود شرایط و افزایش رضایتمندی آحاد مردم در این حوزه هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به فرصت طلایی که در اختیار بخش سلامت است، بیان داشت: باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم استفاده کنیم .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهمی که در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام شد، افزایش تخت های روانپزشکی در کشور است.
وی بیان داشت: در راستای ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و اجرای طرح تحول نظام سلامت نسبت به افزایش تخت های روانپزشکی توجه جدی شده است.
داودی تصریح کرد: ایجاد تخت های روانپزشکی در بیمارستان های عمومی سال ها به عنوان یک ضرورت مطرح بوده که با اجرای طرح تحول نظام سلامت و در دیماه امسال شاهد تحقق بخشی از نیازهای موجود بودیم.
وی با بیان اینکه افتتاح تخت های روان پزشکی با همت دولت تدبیر و امید صورت گرفته، اظهار کرد: بیماری های روانی در مقایسه با سایر بیماری ها 100 برابر سختی دارد و این موضوع بیانگر آن است که به این بیماری باید بیش از گذشته توجه کرد که در برنامه تحول نظام سلامت به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.