به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ، دانش هاشمی پوربا اعلام این خبر افزود:برای این دانش آموز دختر که در پایه چهارم مشغول تحصیل است یک معلم نیز مشغول خدمت است که اگر این امکانات فراهم نباشد با توجه به فاصله 15کیلومتری روستای همجوار و مشکلات رفت و آمد ، از تحصیل باز خواهد ماند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 2هزار500 دانش آموز مقطع ابتدایی در 68مدرسه منطقه سندرک به تحصیل اشتغال دارندکه هشت مدرسه زیرپنج دانش آموز دارند.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ، علاوه بر این مدرسه یک نفره ، یک آموزشگاه دیگر نیز با 2 دانش آموز در روستای چاه خارو منطقه سندرک در پایه های سوم و چهارم ابتدایی دایر است.
هاشمی پور با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه پوشش و دسترسی بیشتر دانش آموزان به تحصیل است ،گفت: سیاست آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته برای فراهم کردن فرصت دسترسی همه دانش آموزان این است که در هر شرایطی و حتی برای یک نفر ، مدارس را دایر نگه دارد.
این مسئول همچنین با اشاره به عوامل بازماندن گروهی ازتحصیل ، افزود: ضعف اقتصادی برخی خانواده ها از عوامل اصلی بازماندگی از تحصیل است که در این راستا توزیع کتاب و نوشت افزار رایگان میان دانش ‌آموزان بی ‌بضاعت را در برنامه داریم و در سال تحصیلی جاری نیز در 2 مرحله بیش از سه هزار بسته نوشت افزار میان دانش آموزان منطقه توزیع شده است.
روستاهای سخت گذر دِه زیارتان در40 کیلومتری و روستای چاه خارو در 60 کیلومتری مرکز بخش سندرک قرار دارند.
بخش سندرک در فاصله 160 کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.
در سال تحصیلی جدید 320 هزار دانش آموز در هرمزگان در سه هزار و 481 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده :خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.