به گزارش ایرنا ، رحمت الله مه آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس افزود: شرکت فرودگاه ها با اصلاح ساختار فضای کشور و اجرای طرح مدیریت آسمان ایران شهر ، بدنبال تبدیل آسمان ایران به نکته تعادل منطقه ای است تا بهره وری را با کاهش هزینه ها در صنعت هوانوردی فراهم کند.
وی اظهارکرد: تمام برنامه ریزی های ما در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی وافزایش ایمنی پروازهاست تا همه پروازهای آسمان ایران با امنیت کامل بتوانند در آسمان ایران پرواز کنند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا چندی پیش به طور متوسط 450 پرواز عبوری از آسمان ایران عبور می کرد اما با ناامن شدن فضای اکراین ناگهان 300 پرواز عبوری با 70 درصد رشد فضای آسمان کشور را پرترافیک کرد بطوری که تعداد آن در یک روزحتی به یکهزار و 161 پرواز نیز رسید.
مه آبادی با بیان اینکه هم اکنون به طور متوسط یکهزار پرواز عبوری از آسمان ایران عبور می کنند ، گفت: درآمدهای حاصل از این خدمات نیز در مجموع برای افزایش ارتقای امنیت درفضای کشورهزینه می شود تاهرچه می توانیم خطر آسیب را در این حوزه کاهش دهیم.
وی گفت: در صنعت ، گرفتن هر گونه عوارض برای ما ممنوع است اما در خدماتی که به پروازهای عبوری ارائه می دهیم نباید درآمدهای حاصل از آن به نهاد یا سازمان دیگری پرداخت شود زیرا به جز شرکت فرودگاه های کشور هیچ نهادی در هدایت این هواپیماها نقش ندارد.
مه آبادی با اشاره به کمبود جا در برخی از فرودگاه های کشور از جمله فرودگاه مهرآباد اظهارداشت: در حالی که دربرخی ازفرودگاه ها ازجمله بندرعباس برای پارک هواپیماها کمبود جا نداریم اما در فرودگاه مهرآباد که به تنهایی 30 درصد ترافیک حمل و نقل هوایی کشور را برعهده دارد با کمبود جا مواجه هستیم در حالی که تنها 11 درصد از مساحت این فرودگاه در اختیار شرکت فرودگاه های کشور است و مابقی در اختیار نهادها و سایر دستگاه های اجرایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه حل مشکل مهرآباد نیازمند عزم ملی است ، گفت: باید مشکلات این فرودگاه با هماهنگی قوا و ستاد کل نیروهای مسلح حل و فصل شود و برای تصمیم گیری در این مورد مشکلات این فرودگاه و فرودگاه مشهد در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی قرار گرفته است.
ادامه دارد...
1108/7195/6048
خبرنگار: ایرج منصوری **انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.