آیات و روایات فراوانی از صدقه دادن نان در دین مبین اسلام وجود دارد و از سخنان گهربار ائمّه اطهار(ع) چنین به دست می‌آید که یکی از بهترین صدقات، دادن نان به نیازمندان است.

امسال در شرایطی به استقبال ماه مبارک رمضان رفته‌ام که ندای مناجات سحر و بانک الله‌اکبر از مناره و بلندگوهای مسجدها در محله‌ها به گوش نمی‌رسد یا کمتر شنیده می‌شود.

در این روزهای و شب‌های قدر در استان هرمزگان که به دلیل شیوع کرونا شهرستان‌های بندرعباس و میناب از برگزاری مراسم‌های شب قدر محروم شده‌اند و از صف‌های نمازجماعت هنگام افطار و سحرگاه در مسجدها خبری نیست، اما جوانان و وجوانان کانون‌های مساجد در شهرستان‌های میناب از کارهای خیرخواهانه خود دست نکشیده‌اند.

از آغاز شب قدر جوانان و نوجوانان کانون فرهنگی‌هنری حضرت قاسم(ع) شیخ آباد میناب ۳ هزار قرص نان صلواتی نذر سلامتی و ظهور امام زمان(عج) با عنوان «نان مهربانی» را از نانوایی مشهدی کرم محله خود بر سفره‌های نیازمند گذاشتند.

مدیرکانون فرهنگی هنری حضرت قاسم(ع) محله شیخ‌آباد میناب در این باره گفت: توزیع این تعداد نان صلواتی با عنوان نان مهربانی و کمک خیران از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان شب‌های قدر ادامه دارد.

محمدرضا رنجبریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اعضای این کانون با تاسی از سیره مولای متقیان حضرت علی(ع) در دستگیری از ایتام و نیازمندان و با کمک گرفتن از ظرفیت خیرین اقدام به پرداخت هزینه ۳ هزار نان و توزیع آن بین فقرا و نیازمندان کردند.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه این روزها و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در کنار تامین اقلام ضروری معیشت خانواده‌های نیازمند، اعضای این کانون به موضوع مهم تامین نان آن‌ها نیز توجه دارند.

این فعال فرهنگی در میناب یکی از مزیت‎های مهم توزیع نان مهربانی بین مردم نیازمند در دوران کرونایی به کاهش حجم صف‌های تهیه نان عنوان کرد که از گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

رنجبریان گفت: این کانون در راستای اجرای برنامه های پیشنهادی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور(طرح ملی راهکار)، همزمان با اهدا بسته‌های معیشتی به نیازمندان، کار توزیع نان نیز بین نیازمندان را آغاز کرده است.

وی افزود: تا کنون نیز ۴۰ بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی، سویا، شکر، رب گوجه، کنسرو لوبیا، ۳ کیلو پیاز و کنسرو نخودفرنگی نیز در همین هفته جاری بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.