محمد راستاد عصر دوشنبه در بازدید از بندر شهید رجایی اظهار داشت: مرحله سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با وضعیت خوب کارگاه بر اساس زمانبندی تعیین شده در حال اجراست.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پیش از پایان سال جاری در این مرحله، ۹۰۰ متر اسکله و پسکرانه به بهره‌برداری برسد.

راستاد تصریح کرد: پروژه اسکله های نفتی نیز با تلاش خوبی در حال اجراست و در بازه زمانی تعیین شده طی سال جاری تکمیل خواهند شد.

وی ابراز داشت: به واسطه اجرای این دو پروژه مهم تحول جدی در ظرفیت بندر شهید رجایی در زمینه فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کانتینری و نفتی را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بازدید امروز آخرین وضعیت و روند اجرای این پروژه ها بررسی شد تا در صورت نیاز جهت رفع موانع و مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر شهید رجایی

راستاد در این بازدید یکی از مهمترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی را توسعه حمل و نقل چند وجهی عنوان کرد و گفت: تعامل خوبی میان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن برای توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر شهید رجایی وجود دارد.

وی ادامه داد: دو مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن، عزم و اراده جدی برای توسعه همکاری‌ها را دارند و در حال حاضر بر روی حمل و نقل کالاهای اساسی تمرکز شده است.

راستاد گفت: به مرور در راستای سیاست‌های کلان کشور تلاش می کنیم، حمل و نقل ریلی سهم حداکثری را در جابجایی کالا در بندر شهید رجایی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: با این تعامل خوب میزان حمل و نقل کالا و محموله ها از طریق ریل در بندر شهید رجایی افزایش یافته و موجب ارتباط بدون واسطه حمل و نقل دریایی و ریلی شده است.

تخلیه 500 هزار تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون پنج میلیون و 800 هزار تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که بخش عمده ای از این کالاها صادراتی و حدود 500 هزار تن کالای اساسی بوده است.

الله مراد عفیفی پور بیان داشت: همچنین با همکاری دو مجموعه بنادر و گمرک، رکورد خوبی در ترخیص کالاهای بهداشتی با توجه به نیاز امروز کشور در بندر شهید رجایی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌ها و عملیات‌های مختلف تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در بندر شهید رجایی با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد تا اهداف سال جهش تولید را محقق کنیم.

طرح توسعه پایانه‌های کانتینری بندرشهید رجایی شامل ۳ مرحله اجرایی و ۲ مرحله مطالعاتی است که مرحله دوم آن در سال ۸۹ به بهره‌برداری رسید.

این ترمینال قابلیت پهلودهی بزرگ‌ترین کشتی‌های نسل هفتم دنیا با آبخور ۱۷ متر و ظرفیتی افزون بر ۱۴۰هزارتن DWT را دارد.

بندر شهیدرجایی که بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود و سهم قابل ملاحظه‌ای در تجارت ملی و منطقه‌ای دارد، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.