سردار احمد حق طلب یکشنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: همدلی و همکاری دستگاه های دولتی و نظامی در هرمزگان برای تحقق این رویداد ارزشی مثال زدنی و همدلی بین آحاد مردم در این راستا مشهود بود.

وی ادامه داد: با توصیه ها، هدایت و پشتیبانی استاندار هرمزگان این کنگره به شکل بسیار خوب در این استان برگزار شد و به همین دلیل ضرورت داشت، مراتب قدردانی سردار سلامی فرمانده کل سپاه از استاندار هرمزگان را به نیابت از ایشان، اعلام کنم.

سردار حق طلب با تاکید بر توجه هر چه بیشتر نسبت به نشر ارزش های دفاع مقدس، گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از فرصتها و ظرفیت ارزشهای دفاع مقدس می تواند در مقابل تهدیدهای نظامی، تحریمها و فتنه ها همواره سربلند باشد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی شاید برگزاری کنگره‌ها با تاخیر انجام شود اما تلاش می‌شود با طرح ها و ایده‌های مبتکرانه برنامه‌ها دنبال شود.

با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم به شرایط قبل از کرونا بازگردیم

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش نیروهای سپاه در عرصه های مختلف از جمله کمک رسانی به مردم در جریان سیل و کرونا، گفت: به پشتوانه مدافعان سلامت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آموزش مردم، می توانیم به شرایط قبل از کرونا، بازگردیم.

فریدون همتی تصریح کرد: با لطف خداوند متعال و توصیه های مقام معظم رهبری، تلاش و جانفشانی کادر درمانی و مدافعان سلامت و زحمات نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش و همکاری همه مردم، بیماری کرونا در کشورمان و از جمله در استان هرمزگان، به خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به دیدار جمعی از مسئولان استان هرمزگان با مقام معظم رهبری به مناسبت برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، گفت: دستاورد آن دیدار، تحقق انتقال کالا در بندر شهید رجایی به طور مستقیم از کشتی به ریل و افزایش حمل کالا از طریق شبکه راه آهن بود که پس از ۱۵ سال، انجام شد و این امر از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آن دیدار بود.

همتی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه در هرمزگان ، بیان داشت: با پیگیری‌هایی که از طریق مکاتبه و گفتگو با رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفت، کمک هزینه معیشتی به اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در جزیره هرمز پرداخت شد و پرداخت کمک بلاعوض به قایقداران و فعالان در شناورهای مسافری نیز در حال انجام است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، برکات بسیاری را برای این استان به همراه داشت و مهار و مدیریت سیل و بیماری کرونا از برکات این کنگره بود که موجب شد کمترین هزینه های جانی و مالی بر مردم وارد شود.

همتی اظهار داشت: در سایه نگاه انسانی و اسلامی که در جامعه داریم و با کمک‌های مردمی و احسان و نیکوکاری مردم، توانسته‌ایم از گذرگاه های سخت عبور کنیم.

در این دیدار لوح تقدیر سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فریدون همتی استاندار هرمزگان به دلیل برگزاری بسیار خوب کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، توسط سردار حق طلب به نمایندگی از فرمانده کل سپاه  اهدا شد.

کنگره ملی یک‌هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان در روزهای یکم تا پنجم دیماه سال گذشته در بندرعباس برگزار شد.

طی برگزاری این کنگره، ۱۱ عنوان کتاب از جمله "شهاب، در آن شهر تاریکی، از نیمکت تا آسمان، حسین غواص، نیلوفرانه، آرزو و آغوش مادر" با محوریت زندگی‌نامه شهیدان استان هرمزگان رونمایی شد.

در راستای برگزاری این کنگره ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله دهمین نمایشگاه ملی کتاب «دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت»، شب خاطره «ماهی‌ها دلتنگ آب نمی‌شوند» ویژه غواصان عملیات کربلای پنج، نمایشگاه بزرگ از هبوط تا ظهور در بندرعباس نیز برگزار شد.

بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی واقتصاد مقاومتی به نیابت از ۱۵۰۰ شهید، جشن ازدواج یک‌هزار و ۵۰۰ زوج ازسوی ستاد گل های علوی روستای کرمون ازتوابع دهستان شمیل بندرعباس در ورزشگاه ۲۰هزارنفری بندرعباس، بهره‌برداری از بلوار شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم هرمزگان در شهرستان بندرخمیر بخش دیگری از برنامه‌های جانبی کنگره یک‌هزار و۵۰۰ شهید استان هرمزگان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.