عبدالحمید کمالی روز یکشنبه در بازدید از روند فعالیت این چاه ها افزود: این طرح شامل دارندگان چاه‌های آب کشاورزی هرمزگان که مشمول فرم یک هستند، می باشد.
«چاه‌های حفر شده قبل از سال ۸۵ در هرمزگان به عنوان چاه‌های فرم یک شناخته می‌شوند که چهار هزار و چهار چاه‌ آب مشمول پروانه بهره‌برداری در استان در قالب چاه‌های فرم یک شناسایی شد.»
وی بیان داشت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ دارنده چاه اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده کرده که برای هزار و ۱۰۰ مورد، فرم اعلام وضعیت صادر شده و هزار و۶۰۰ مورد نیاز به تکمیل پرونده دارند.
مدیرحفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از دارندگان چاه های آب کشاورزی که تاکنون هیچ اقدامی نکرده و یا پرونده آنها نیاز به تکمیل دارد خواست هرچه سریع تر نسبت به اعلام وضعیت و اخذ پروانه بهره برداری اقدام کنند.
کمالی یادآورشد: پیگیری اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای بر روی اراضی زیرنظر سازمان جهاد کشاورزی، نصب تجهیزات شامل موتور و پمپ براساس مجوز صادر شده (با اولویت نصب الکتروموتور و برقی کردن چاه) و نصب کنتور بر روی چاه از جمله اقداماتی است که باید برای اخذ پروانه‌ بهره‌برداری انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اداره های تابعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در شهرستان‌ها آمادگی برای راهنمایی و توضیح ‌های لازم به متقاضیان را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.