به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر شنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با تبریک روز معلم به تمامی فرهنگیان استان، گفت: در دو سال اخیر با اجرای ابتکارات آموزشی و به کار گیری شیوه‌های جدید، موفقیت‌ها و کسب نتایج عالی دانش آموزان هرمزگانی هم از نظر کیفیت رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر و هم کمیت و تعداد قبول شدگان در دانشگاه‌ها را شاهد بودیم.

وی افزود: برای اینکه این موفقیت‌ها تداوم پیدا کند، به آموزش و پرورش این مأموریت داده شده که طی مدت ۱۰ روز نسبت به تدوین برنامه آموزشی و تقویتی برای دانش آموزان پایه دوازدهم که امسال در کنکور شرکت می‌کنند، از طریق شبکه‌های مجازی و همچنین بکارگیری ظرفیت صدا و سیما اقدام کند.

همتی ادامه داد: برای دانش آموزانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند از آموزش فضای مجازی و برنامه آموزشی شاد بهره مند شوند در مرحله اول برای این دانش آموزان درسنامه و سی دی تهیه و تولید شده است که معلمان راهنما وظیفه انتقال معلومات و بازخورد یادگیری را بر عهده دارند که مطابق گزارشات به عمل آمده، بازخورد آن در بین دانش آموزان مطلوب است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در مرحله دوم نیز درسنامه و سی دی با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات آموزش و پرورش تهیه و در اختیار این دانش آموزان گذاشته شود.

مشکل برق ۶۴ مدرسه بر طرف شود

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: در سال گذشته و با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، مسائل و مشکلات آب و برق ۱۸۰ مدرسه برطرف شده بود و در سال جاری نیز مشکل برق ۶۴ مدرسه و همچنین مشکل آب ۴۲ آموزشگاه دیگر نیز برطرف می‌شود.

همتی گفت: به همت مدیران کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس استان هرمزگان، حدود ۶۰۰ کلاس درس تا ابتدای مهرماه سال ۹۹ به کمک بنگاه‌های اقتصادی، خیرین و از محل اعتبارات ملی و استانی به فضاهای استاندارد آموزش و پرورش استان اضافه می‌شود.

موسی دادی زاده سرخائی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با تقدیر از زحمات همه اعضای شورای آموزش و پرورش هرمزگان در سال ۹۸ گفت: تأسیس هنرستان بهیاری، پیگیری ساخت اردوگاه هرمز، پیگیری تخصیص وام کم بهره برای مؤسسین مدارس غیر دولتی، هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزای و تحقق اجرای ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش از مهمترین موضوعات در حال پیگیری در سال ۹۹ می‌باشد.

وی افزود: در سال گذشته ۳۷۰ درصد در جذب مطالبات آموزش و پرورش از محل درآمدهای شهرداری و برنامه بودجه نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم که امید است با برنامه ریزی صورت گرفته درآمدهای آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف بسیار فراتر از سال گذشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.