علی صالحی روز شنبه در خصوص جزئیات این خبر افزود: هریک ازپرونده های مرتکب به قتل عمد در هشتبندی میناب مربوط به ۱۸ و ۱۵ سال قبل بوده که در نتیجه با جلب رضایت اولیای دم و اعلام بخشش از سوی آنها با قبول صلح و سازش، مختومه شد.

وی یادآورشد: در پی وقوع قتلی در سال ۱۳۸۰ پرونده ای با این عنوان در مرجع قضایی تشکیل و پس از  دستگیری قاتل و مراحل دادرسی منجر به صدور حکم قصاص شد که متعاقب آن در سال ۱۳۸۳ نیز قتل دیگری به تلافی قتل اول به وقوع پیوست که نگرانی ها را در میان مردم منطقه افزایش داد.
این مقام قضایی درهرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و پس از دستگیری قاتل پرونده دوم، شورای حل اختلاف به این موضوع ورود کرد و با همکاری معتمدان و ریش سفیدان منطقه و برگزاری نشست های متعدد با اولیاء دم هر ۲ پرونده موفق به اخذ رضایت و برقراری صلح و سازش بین طرفین و تحکیم آرامش و امنیت منطقه شد.
وی خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف هرمزگان در سال ۱۳۹۸ با حرکتی جهادی موفق به برقراری صلح و سازش در تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده شده است.
رییس کل دادگستری هرمزگان اظهار امیدواری کرد: این حرکت خداپسندانه و ارزشمند با قوت و تلاشی مضاعف در سالجازی نیز تداوم یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.