سرهنگ حسن صنعتکاران روز چهارشنبه در بازدید از روند اجرایی کمک رسانی به سیلزدگان میناب افزود: حضور گروه های جهادی قبل از وقوع سیل و انتقال مردم در معرض سیل در ساعت اولیه این بحران به مناطق امن از خسارت های بیشتر جلوگیری شد.
وی بیان داشت: برای خروج آب از مناطق سیلزده میناب برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و گل ولای از بیشتر خانه های مردم تخلیه و با شست وشوی منازل زندگی مردم در این روستا جریان پیدا خواهد کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهارداشت: سپاه وبسیج تا پایان اسکان مردم در خانه هایشان در کنار آنان هستند و تمامی امکانات مجموعه سپاه و گروه های جهادی در اختیار مردم این روستاها قرار گرفته است.
صنعتکاران ادامه داد: زندگی مردم این روستاها تا پایان هفته جاری  به روند عادی خود باز می گردد.
در بارندگی اخیر (روزهای شنبه تا دوشنبه هفته جاری)، سیلاب و آبگرفتگی سنگین بخاطر ورود سیلاب با دبی بیش از پنج هزار مترمکعب بر ثانیه سبب شد دریچه های سد استقلال میناب تخلیه شود و حجم وسیعی از آب خارج شود و برخی از روستاهای مجاور رودخانه دچار سیلاب شوند و خسارت هایی را متحمل شوند.
 مدیریت نکردن رهاسازی آب، لایروبی نکردن رودخانه در ۲۵ سال اخیر و انباشته شدن ضایعات درختان کرت در بستر رودخانه که توسط مردم به فروش می رفته از دلایل طغیان رودخانه به روستای تمبک بالا و پایین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.