مجید سلحشور روز سه شنبه درهمین زمینه افزود: استان دارای افزون بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی در یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است که درحال حاضر ۴۸۱روستای آن بدلیل کوچک بودن بدون دهیاری است.

وی ادامه داد: برای کاهش نفوذ این ویروس همچنان به گسترش این همکاری نیاز است و از کسانی که تاکنون به توصیه‌های بهداشتی و دهیاران توجه نکرده‌اند می‌خواهیم از هم اکنون در راستای حفظ سلامتی خودُ خانواده، دوستان و آشنایان خویش با مسوولان مساعدت و همراهی داشته باشند.

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان اظهار داشت: از زمانی که مسوولان بهداشتی خواستار محدود شدن تجمع‌های انسانی شده‌اند بسیاری توجه کرده و حتی عروسی‌های خود را به تعویق انداختند ولی برخی بدون توجه به خطر بیماری کرونا اقدام به برپایی جشن‌های عروسی کرده‌اند.

سلحشور اضافه کرد: به بخشداران و دهیاران در خصوص محدود سازی مراسم‌ها در راستای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا ابلاغیه صادر شده اما همکاری و همراهی مردم اصل بسیار مهمی است که بدون آن امکان رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تا روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۰۶ نفر رسیده که از این شمار ۸۸ نفر ترخیص، ۹ نفر بستری و ۹ مورد فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.