مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان روز چهارشنبه گفت: این تصمیم به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاکید بر قرنطینه خانگی گرفته شده است.

رضا کمالی زرکانیاعلام کرد: احیای فرهنگ و سنت های روستا و عشایر، کارآفرینی و تولیدات روستا و عشایر و هویت های فرهنگی و هنری روستا و عشایر از موضوعات اصلی این جشنواره است.

وی در خصوص رده سنی شرکت کنندگان نیز گفت:  ۳ رده سنی نوجوانان و جوانان(۷ تا ۱۸ سال)، بزرگسالان(۱۸ تا ۴۵ سال) و ریش سفیدان و گیس سفیدان(۴۵ سال به بالا) می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

این مسوول در حوزه فرهنگی ابراز داشت: بخش «قصه گویی سنتی» براساس قصه گویی ایرانی بدون ابزار و وسایل و به صورت انفرادی اجرا می شود.

 کمالی زرکانی ادامه داد: علاقه مندان بخش «قصه گویی تجربی و نوین » نیز تجربه های جدید برای انتقال مفهوم و جذب مخاطب با استفاده از ابزار و امکانات در قصه مانند تصویر، گفتگو و وسایل به صورت خلاقانه استفاده کنند.

وی در بخش ویژه نیز اظهارداشت: ۲ موضوع «مسجد روستای ما» ویژه ائمه جماعات، اعضا کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و «قصه های دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم» نیز با محوریت شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده های آنها طراحی شده است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، آیین پایانی این جشنواره اواخر فروردین ماه سال آینده در کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) روستای شمیل شهرستان بندرعباس برگزار می شود.

کمالی در عین حال بیان داشت: چنانچه موضوع شیوع بیماری کرونا همچنان تا آن زمان ادامه داشته باشد، این آیین به زمان دیگری موکول می شود.

 علاقه مندان تا پایان مهلت اعلام شده می توانند از طریق واتس آپ، گپ و سروش به شماره ۰۹۱۷۶۴۷۶۱۶۵و پست الکترونیکی ghese.rosta @gmail.com ارسال کنند.

علاقه مندان قصه و قصه گویی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر با عنوان « قصه های روستای من » می توانند با شماره تلفن ۰۷۶۳۳۴۴۶۱۳۱ تماس بگیرند و یا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان وستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.