رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۷ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال مربوط به «زکات کالا» بوده که از مجموع زکات های پرداخت شده بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا غلامی افزود: در سال جاری مردم قشم بیش از چهار میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال «زکات نقد» پرداخت کرده‌اند که پس از زکات کالا، بیشترین میزان پرداخت زکات است.
وی ادامه داد: از مجموع زکات‌های «فطریه» پرداخت شده، سه میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال به صورت کالا و بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال نیز نقدی پرداخت شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم تصریح کرد: امسال همچنین هفت میلیون و ۷۶۰ هزار ریال زکات فطریه سهم سادات جمع آوری شده است.
وی افزود: زکات‌های جمع‌آوری شده بیشتر صرف کمک هزینه تامین معیشت خانواده‌های نیازمند می‌شود.
غلامی با اشاره به رشد پرداخت صدقات در قشم اظهار داشت: بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال صدقه توسط مردم قشم پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

۲ هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم قرار دارند و علاوه بر آن ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار از یک یا چند خدمت این اداره استفاده می کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.