فرماندار بشاگرد دوشنبه در نشست پیگیری وضعیت سیل زدگان این شهرستان، اظهار داشت: پس از سیل اخیر در دیماه امسال، وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت در این منطقه حضور یافت و وضعیت شهرستان و آسیب های وارده را مورد بررسی قرار داد.

احمد محمودی بیان داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی ، ساخت پل موقت بر روی رودخانه جگین مورد موافقت قرار گرفت و هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین محموله از تجهیزات ساخت پل موقت به روستای درنگ‌مدو مرکز بخش گافر شهرستان بشاگرد رسیده و عملیات ساخت آن با سرعت انجام خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: همچنین برای سهولت در رفت وآمد و برقراری راه ارتباطی ۵۶ روستای منطقه بشاگرد عملیات احداث یک پل دائم دارای ۱۲ دهنه ۱۰ متری به طول ۱۲۰ متر نیز در دستور کار است.

به دنبال بارندگی‌های دیماه امسال مناطق روستایی «کش تخت»، «تجَک»، «بن نر»، «اشکان»، «گوهران»، «امام آباد صحرا»، «احمد آباد»، «سردشت»، «مُلکن»، «بندبارک»، «درگاه» و«پاهتک» در بشاگرد دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

روستای کش تخت با ۲۲۵ نفر و تجک با ۲۰۵ نفر آسیب دیده بیشترین خسارت را از سیل اخیر متحمل شده‌اند.

همچمنین در پی بارندگی و سیل تمامی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد مسدود شد و خدمات رسانی توسط بالگردهای سپاه و هلال احمر انجام گرفت.

شهرستان بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

سیل اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های منطقه شرق هرمزگان وارد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.